نصب نرم افزار ثبت عوارض دارویی بر روی گوشی های موبایل

    کد خبر :191578

رئیس سازمان غذا و دارو، از نصب یک برنامه نرم افزاری برای گزارش دهی عوارض دارویی بر روی گوشی های موبایل تا پایان سال جاری خبر داد.

دکتر غلامرضا اصغری در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی در شیراز، گفت: سالانه ۶ هزار گزارش عوارض دارویی در کشور ثبت می شود که با توجه به میزان جمعیت و میانگین جهانی، رکورد خوبی است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع عوارض دارویی، افزود: یکی از نکات مهم در ورود یک دارو به فهرست دارویی کشور، موضوع اثربخشی دارو است.

اصغری ادامه داد: این اثربخشی با توجه به داروهای موجود در بازار سنجیده می شود که مصرف می گردد.

معاون وزیر، مشارکت تیم درمانی در ارائه گزارش از عوارض دارویی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این گزارش ها در سیاستگذاری های دارویی به ما خیلی کمک می کند.

اصغری افزود: خوشبختانه زیرساخت های خوبی در بیمارستان های کشور برای ثبت مصرف دارو وجود دارد.

به گزارش مهر، وی با عنوان این مطلب که اطلاعات ما از نسخ تجویزی کامل است، گفت: اطلاعات بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه دارویی را در اختیار داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو، همچنین به اثربخشی داروها در اقوام مختلف اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه خود بیماران هم گزارش های خوبی از اثربخشی داروها ارائه می دهند، بنابراین می توان موضوع اثربخشی داروها در اقوام مختلف را مورد توجه قرار داد.

اصغری از رونمایی یک برنامه نرم افزاری بر روی گوشی های موبایل تا پایان سال خبر داد و گفت: با نصب این نرم افزار، همه مردم می توانند عوارض دارویی را گزارش کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید