بازتاب ایران

نشنال اینترست: پیروز جنگ در خلیج فارس چه کسی خواهد بود/ دِ هیل: رهبران جهانی ایران را متهم کردند/ نیویورک پُست: مذاکرات هسته ای تیم بایدن پوچ است/ المانیتور: رئیسی از طرح های دیپلماتیک حمایت می کند

    کد خبر :834020

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه الشرق الاوسط، پایگاه خبری المانیتور و نشریه نشنال اینترست با تأکید بر موضوعاتی چون پیروز جنگ در خلیج فارس چه کسی خواهد بود، رهبران جهانی ایران را متهم کردند، مذاکرات هسته ای تیم بایدن پوچ است، رئیسی از طرح های دیپلماتیک حمایت می کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نشنال اینترست: پیروز جنگ در خلیج فارس چه کسی خواهد بود

بررسی مسئله تنش و درگیری نظامی در خلیج فارس سال های است که به تکرار توسط رسانه ها و مراکز پژوهشی غرب مورد بررسی قرار می گیرد.

نشریه نشنال اینترست در این باره نوشت: نبرد در خلیج فارس: نیروهای ایران یا آمریکا، کدام پیروز خواهد شد؟

ادامه می دهد: جنگ نفتکش ها نشان داد که ایران چگونه می تواند با حمله های غیر آشکار از دشمنان خود انتقام بگیرد.

همچنین به جنگ ایران و عراق اشاره کرده است که باعث ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز شد و دیگر کشورهای منطقه و متحدان آن ها را تحت تاثیر قرار داد.

نشنال اینترست: پیروز جنگ در خلیج فارس چه کسی خواهد بود

در پایان این نشریه تاکید دارد که تنش های اخیر در منطقه نشان داد که هر فشاری به ایران می تواند پاسخ مخرب آن را در پی داشته باشد.

دِ هیل: رهبران جهانی ایران را متهم کردند

مسئله حمله به نفتکش اسرائیل در دریای عمان به عنوان یک مسئله بین المللی در حال بررسی و تحلیل است و اسرائیل تلاش دارد سایر کشورها را متقاعد کند ایران عامل حمله بوده است.

روزنامه دِ هیل در این باره نوشت: رهبران جهانی ایران را به دلیل حمله به نفتکش اسرائیلی متهم کردند.

ادامه می دهد: گروه (G-7) با صدور بیانیه ای ایران را به دلیل حمله عمدی و هدفمند به یک کشتی متعلق به اسرائیل در هفته گذشته که منجر به کشته شدن دو نفر از خدمه شده است، محکوم کرد.

افزوده است: این بیانیه توسط آمریکا، ژاپن، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، نماینده عالی اتحادیه اروپا و انگلیس صادر شده است.

دِ هیل: رهبران جهانی ایران را متهم کردند

در پایان این روزنامه به تلاش های وزیر امورخارجه آمریکا برای همراه کردن سایر کشورها برای پاسخ هماهنگ به این حمله، پرداخته است.

نیویورک پُست: مذاکرات هسته ای تیم بایدن پوچ است

برخی رسانه های آمریکایی در مخالفت با مذاکرات هسته ای جاری بین ایران و ایالات متحده مطالبی را منتشر کرده اند و با استناد به اتهام حمله ایران به نفتکش اسرائیل ادامه مذاکرات را پوچ می دانند.

از جمله این رسانه ها روزنامه نیویورک پُست است که در این باره نوشت: مذاکرات هسته ای تیم بایدن پس از آخرین حمله مرگبار ایران کاملاً پوچ است.

ادامه می دهد: اصرار تیم بایدن برای از سرگیری توافق هسته ای فاجعه بار اوباما در سال 2015 واقعاً وارد دنیای پوچی شده است.

افزوده است: این اصرار در حالی است که بایدن برای اقدام تلافی جویانه هماهنگ با انگلیس، رومانی و اسرائیل علیه ایران تلاش می کند.

نیویورک پُست: مذاکرات هسته ای تیم بایدن پوچ است

در پایان این روزنامه مدعی است که دولت بایدن باید از راهکارهای بهتری که موجود است به جای مذاکره استفاده کند، شرایط لغو تحریم ها را دیکته کند و انتخاب را به ایران واگذار کند.

المانیتور: رئیسی از طرح های دیپلماتیک حمایت می کند

صحبت های اخیر رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران بازتاب رسانه ای زیادی داشته است، مخصوصاً اشاره آقای رئیسی به حمایت او از طرح های دیپلماتیکی که منجر به لغو تحریم ها شود.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: رئیسی آمادگی خود برای حمایت از طرح های دیپلماتیکی که منجر به لغو تحریم ها شود را اعلام کرد.

ادامه می دهد: این در حالی است که اسرائیل برای پاسخ حمله به نفتکش خود آماده می شود، اسرائیل این حمله را از سوی ایران می داند.

افزوده است: آقای رئیسی برای کسانی که مشتاق دریافت یک فهم از سیاست خارجی دولت او بودند نشانه هایی را ارائه کرد، او بیان کرد مسائل منطقه ای باید از طریق گفتگو حل شود و دست دوستی به سمت کشورهای منطقه دراز می کند.

المانیتور: رئیسی از طرح های دیپلماتیک حمایت می کند

در پایان این پایگاه خبری با اشاره به صحبت های آقای رئیسی از تاکید او بر حرام بودن ساخت، نگهداری و استفاده از سلاح هسته ای، سخن گفته است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید