نشانه هایی از افزایش تنش میان آمریکا و روسیه در جنوب سوریه/ مسکو: نیروهای آمریکایی هر چه زودتر «التنف» را ترک کنند

    کد خبر :419436

در شرایطی که ارتش سوریه با حمایت ایران و روسیه توانسته حاکمیت و کنترل خود بر بخش عمده ای از خاک این کشور را احیا کند، همچنان در مناطقی از سوریه و به ویژه در ظرق و جنوب سوریه، نیروها و پایگاه هایی از آمریکا حضور دارند و از برخی گروه های معارض و تروریست ها حمایت می کنند. در همین زمینه، یکی از پایگاه های اصلی آمریکا در سوریه در سالیان اخیر، پایگاه آنها در منطقه «التنف» در جنوب سوریه هم مرز با اردن بوده است.

به گزارش تابناک؛ در همین زمینه، یکی از پایگاه های اصلی آمریکا در سوریه در سالیان اخیر، پایگاه آن ها در منطقه «التنف» در جنوب سوریه هم مرز با اردن بوده است.

آمریکایی ها تا پیش از این حملات متعددی علیه نیروهای ارتش سوریه و مقاومت از طریق این پایگاه راه اندازی کردند؛ اما به نظر می رسد، زمان پیشروی ارتش سوریه و حامیان آن به سوی این منطقه فرار رسیده است.

در این رابطه، «میخائیل میزینتسف»، رئیس مرکز ملی دفاعی وزارت دفاع روسیه در نشست ستاد های روسی و سوری بازگشت آوارگان سوری در مسکو گفت: آمریکا هر چه زودتر باید به اشغال منطقه التنف سوریه، که در آن اردوگاه بزرگ آوارگان «رکبان» واقع شده است، پایان دهد.

میزینتسف از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست، از این تصمیم حمایت کنند.

به گفته مقام روسی، آزادسازی این منطقه از حضور ارتش آمریکا و اخراج آنان از این منطقه تنها راه حل وضعیت بحرانی است و تنها در این صورت آوارگان خواهند توانست به خانه های خود بازگردند.

رئیس مرکز ملی دفاعی وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: سازمان ملل و جامعه جهانی باید به این مسأله بپردازند و حل آن را از سر گیرند و برای همیشه به این موضوع پایان دهند.

به گفته مقام نظامی روس، آمریکا باید هرچه زودتر به اشغال غیرقانونی خود در منطقه 55 کیلومتری حومه التنف پایان دهد. وی معتقد است، این اقدام، می تواند راه حل مشکل اردوگاه «رکبان» و بازگشت آوارگان ساکن آن به خانه هایشان شود.

«یوری تاراسوف» نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه در گروه آتش‌بس و کمک‌های انسان دوستانه به سوریه در ژنو نیز روز جمعه در نشست ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و سوریه درباره بازگشت پناهجویان اعلام کرد، اردوگاه پناهجویان سوری «الرکبان» که در منطقه التنف که در اشغال نیروهای آمریکا قرار دارد، از لحاظ انسانی در وضعیت بسیار بدی قرار داشته و فساد اخلاقی، بردگی جنسی در سنین بسیار کم و قاچاق انسان به شدت در آنجا رایج است.

به گفته این مقام نظامی روس، یکی از مشکلات کنونی در سوریه، وضعیت اردوگاه الرکبان است که از لحاظ انسانی در وضعیت بسیار سختی قرار دارد. بر اساس اطلاعات وزارت دفاع، در حال حاضر حدود 50هزار تن شهروند سوری در بدترین وضعیت زندگی می کنند که در میان آنها نیروهای متعلق به گروه‌های مسلح که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، نیز هستند.

این در حالی است که نمایندگان روسیه، اردن، آمریکا و سازمان‌های بشردوستانه بین المللی هفته گذشته درباره وضعیت کمپ آوارگان در منطقه الرکبان در جنوب سوریه، در اردن دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

واشنگتن با استفاده از این شرایط به نوعی، سعی در حفظ جریان دائمی عضویت آوارگان اردوگاه در گروه های تروریستی تحت کنترل خود دارد.

به نظر می رسد، منطقه التنف یکی از آخرین مناطقی است که می تواند زمینه های تشدید تنش ها میان آمریکا و روسیه در سوریه را فراهم آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید