نسل جدید شاسی بلند محبوب لکسوس GX معرفی شد

    کد خبر :1000594

لکسوس GX  به تازگی مدل 2024 آن معرفی شد، خودرویی که نسل سوم آن در حال حاضر از راه رسیده و تحولی در پیشرانه و طراحی پیدا کرد.

بازتاب-لکسوس GX  به تازگی مدل 2024 آن معرفی شد، خودرویی که نسل سوم آن در حال حاضر از راه رسیده و تحولی در پیشرانه و طراحی پیدا کرد. محصول جدید لکسوس در واقع جانشین مدلی می‌شود که سال 2010 پا به فروشگاه‌ها رسید. مدل جدید طراحی کاملا جدیدی داشته و از فناوری‌های نوین و پیشرانه قدرتمند برخوردار است.

لکسوسGX   جدید روی پلتفرم بدنه GA-F که در مدلی چون LX 600 نیز قرار دارد، تعبیه شد. این سیستم تعلیق جلوی دو جناغی و تنظیمات مولتی لینک در عقب ارائه می‌دهد. مدل جدید از فرمان برقی الکترونیکی استفاده کرده که لکسوس ادعا می‌کند تجربه رانندگی لذت بخش را در جاده و خارج از جاده افزایش می‌دهد. یک سیستم تعلیق متغیر تطبیقی با دمپرهای فعال از گزینه‌های فنی GX جدید لکسوس است.

در زمان عرضه، تنها پیشرانه موجود GX 550 است که یک موتور 3.4 لیتری V6 توئین توربو با قدرت 349 اسب بخار محسوب می‌شود. این پیشرانه دارای گیربکس 10 سرعته اتوماتیک بوده و توانایی بکسل 3600 کیلوگرم دارد. سیستم تعلیق استاندارد GX یک گزینه چهار چرخ متحرک بوده و یک دیفرانسیل مرکزی با لغزش محدود Torsen قابل قفل هم وجود دارد. جعبه انتقال الکترونیکی کنترل شده بین 4WD های و 4WD لو سریعتر از مدل قبلی جابجایی دارد. گریدهای Overtrail نیز دارای دیفرانسیل عقب قفل شونده هستند.

یک پیشرانه هیبریدی برای GX بعدها ارائه خواهد شد. تویوتا مایل به ارائه تاریخ دقیق زمان عرضه این مدل ندارد. یکی از سخنگویان به Motor1.com گفت: ما در حال حاضر چارچوب زمانی خاصی برای پیشرانه هیبریدی نداریم. GX جدید هیچ شباهتی به نسل قبلی ندارد. دارای بدنه‌ای زاویه دار با برجستگی سخت زیاد است. جلوپنجره بزرگ مشبکی همچنان بخشی از طراحی بوده که جلوه خاصی به این مدل بخشیدند.

همچنین باید به دو چراغ باریک و جذاب هم اشاره کنیم که دو طرف جلوپنجره قرار گرفتند. قسمت عقب چراغ پیوسته قرار گرفته و درب نیز به صورت چندمنظوره اتوماتیک باز می‌شود. در نمای جانبی خطی از چراغ جلو تا عقب کشیده می‌شود و ستون درب عقب بالاتر از ستون درب جلو است. GX 2024 در شش سطح تریم پرمیوم، پرمیوم+، لوکس، لوکس+، اورتریل و اورتریل+ عرضه خواهد شد. دو مورد آخر برای خارج جاده مناسب نخواهند بود.

خریداران می‌توانند GX را در 11 رنگ خارجی دریافت کنند: سفید مرواریدی، خاکستری مرواریدی، نقره اتمی، خاویاری، سبز مرواریدی و میکای شب اشاره کرد. تریم‌های درجه‌بندی Overtrail و Overtrail+ در ترکیب‌های دو رنگ با سقف مشکی و بدنه در رنگ‌های نقره‌ای اتمی، سبز مرواریدی عرضه می‌شوند.

تریم‌های Overtrail با حاشیه مشکی روی گلگیرها و صفحه اسکید آلومینیومی عرضه می شوند. این مدل‌ها دارای رینگ 18 اینچی و لاستیک 33 اینچی هستند. در واقع این سطوح تریم با کنترل خزیدن، کنترل کمکی در سراشیبی و مانیتور سه بعدی چند وجهی در دسترس هستند. یک سیستم تعلیق دینامیک الکترونیکی جنبشی، اتصال چرخ اضافی را برای عملکرد بهتر در خارج از جاده در نظر گرفته شد. Overtrail+ دارای صندلی‌های ویژه با عملکرد ماساژ و بالشتک افزایش ارتفاع است. یکی از سخنگویان لکسوس به Motor1.com تأیید کرد که مدل‌های Overtrail همزمان با سایر تریم‌ها وارد بازار خواهند شد.

در حالی که طراحی بیرونی از هر GX قبلی خشن‌تر است، طراحان لوکس بودن در کابین را در اولویت قرار می‌دهند. اکنون یک خوشه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی وجود دارد، در حالی که مدل موجود دارای صفحه نمایش کوچک و کلیدهای آنالوگ است. صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی به 14.0 اینچ افزایش می‌یابد، در حالی که مدل فعلی 10.3 اینچ است. سیستم سرگرمی از Apple CarPlay و Android Auto بی سیم پشتیبانی می‌کند. بخشی برای کنترل دما و حجم صدا وجود دارد. دکمه‌هایی برای کارکردن جعبه انتقال و دیفرانسیل‌ها در قسمت عقب تعویض دنده در کنسول وسط تعبیه شدند. یک نمایشگر هدآپ دیسپلی هم تدارک دیده شد.

GX 2024 در دو پیکربندی صندلی عرضه می‌شود. یک طرح شش نفره دارای صندلی‌های کاپیتانی برای ردیف دوم است. یک طرح هفت نفره با نیمکت. صندلی‌های جلوی استاندارد دارای گرمایش و سیستم تهویه هستند. ردیف دوم دارای سیستم گرمایش به عنوان یک گزینه اضافی خواهند بود. در داخل، تودوزی از چرم نیمه آنیلین و NuLuxe در رنگ‌های مشکی، خاکستری داپل و قهوهای زینی ترکیب شده و جلوه خاصی به وجود آورد.. تریم Overtrail ترکیبی از سیاه و زیتونی یا Chateau و Olive را دارند.

ما در حال حاضر هیچ جزئیات قیمتی در مورد لکسوس GX 2024 نداریم. قیمت مدل فعلی از 59775 دلار شروع می‌شود. زمانی که لکسوس LX 600 را در سال 2022 معرفی کرد، قیمت آن در واقع کمی کمتر از مدل 2021 بود. با توجه به این عوامل، ما انتظار تغییر قابل توجهی در قیمت GX جدید نسبت به قیمت فعلی نداریم. سال گذشته لکسوس 29945 دستگاه از GX را تحویل داد. این میزان 7.9 درصد نسبت به 32509 دستگاه سال 2021 کمتر بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید