نسخه 100 مرورگرهای کروم و فایرفاکس مشکل ساز هستند

    کد خبر :889025

در اواخر دهه 1990 میلادی شایعه‌ای نزد کاربران کامپیوترها و سیستم‌های خانگی شکل گرفت که با آغاز سال 2000 و ورود به قرن جدید ممکن است تمامی این دستگاه‌ها با اشکالات جدی روبرو شوند و دیگر امکان استفاده از آن‌ها وجود نداشته باشد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ اکنون در سال 2022 این شایعه به شکل دیگری در حال گسترش است و نشان می‌دهد ممکن است نسخه جدید از مرورگرهای کروم و فایرفاکس فعالیت بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌ها را متوقف کند.

به نظر می‌رسد بازهم تاریخ در حال تکرار است و شایعه‌ای که در سال 2000 در مورد توقف فعالیت کامیپوترها و سیستم‌های خانگی منتشر شد اکنون در سال 2022 در مورد دو مرورگر کروم و فایرفاکس در حال گسترش است. اگرچه ابعاد این شایعه نسبت به سال 2000 کوچکتر است اما با توجه به اینکه این روزها بسیاری از کاربران از این دو مرورگر استفاده می‌کنند، بررسی و توجه به آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

شایعه بروز مشکل در بارگذاری سایت‌ها و سرویس‌های مختلف در دو مرورگر کروم و فایرفاکس از جایی شروع شد که گوگل و موزیلا دو شرکت پشتیبان این دو مرورگر اعلام کردند که بزودی صدمین نسخه از این محصول خود را منتشر می‌کنند. پس از این اتفاق بود که در وب سایت‌ها و منابع خبری مختلف شایعه‌ای در مورد بروز مشکل در بارگذاری سایت‌های مختلف با ارتقا شماره نسخه این دو مرورگر منتشر شد.

این شایعه به قدری گسترده شد که امروز دو شرکت گوگل و موزیلا به آن واکنش نشان دادند و ضمن تایید آن اعلام کردند که ممکن است بخشی از سایت‌ها و سرویس‌ها پس از بارگذاری بر روی این نسخه از دو مرورگر کروم و فایرفاکس با مشکلاتی اساسی روبرو شوند. اما بنا به گفته گوگل و موزیلا این دو شرکت در حال بررسی این موضوع هستند و قصد دارند با راهکارهای مختلف از این مشکل جلوگیری کنند.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی گوگل و فایرفاکس، دو مرورگر کروم و موزیلا بزودی صدمین ویرایش خود را دریافت می‌کنند. گوگل قصد دارد نسخه 100 از مرورگر کروم را در تاریخ 29 مارس (نهم فروردین 1401) منتشر کند و موزیلا نیز برنامه دارد صدمین نسخه از مرورگر فایرفاکس را در تاریخ 3 می (13 اردیبهشت 1401) در دسترس عموم کاربران خود قرار دهد.

بررسی‌های صورت گرفته توسط گوگل و موزیلا نشان می‌دهد که سه رقمی شدن نسخه این مرورگرها سبب می‌شود که بخش قابل توجهی از سایت‌ها و سرویس‌های مختلف با مشکلاتی در بارگذاری روبرو شوند. در حال حاضر دو مرورگر کروم و فایرفاکس در هنگام بارگذاری وب‌ سایت‌های مختلف ابتدا نوع مرورگر و نسخه آن را از دستگاه کاربران دریافت می‌کنند و نسخه‌ای بهینه شده از سایت موردنظر را در دسترس آن‌ها قرار می‌دهند. در حال حاضر هنگامی که مرورگرها نسخه خود را به صورت سه رقمی گزارش می‌کنند بخشی از سایت‌ها در هنگام بارگذاری با مشکلاتی جدی روبرو می‌شوند.

مشکلی مشابه با این نزدیک به 12 سال پیش نیز رخ داده بود. در آن زمان بخشی از مرورگرها نسخه‌های خود را به شماره‌‌ای دو رقمی تبدیل کردند و همین موضوع سبب شد بخشی از وب‌ سایت‌ها نتوانند در هنگام بارگذاری، نسخه مرورگر کاربران را فراخوانی کنند.

موزیلا و گوگل قرار است تا پیش از انتشار نسخه 100 از مرورگرهای خود نسبت به بررسی این مشکل و رفع آن اقدام کنند. ممکن است در هنگام بارگذاری سایت‌ها در نسخه 100 از مرورگرهای کروم و فایرفاکس، نسخه آن‌ها همیشه با عدد 99 گزارش شود تا بالاخره توسعه دهندگان سایت‌ها و سرویس‌های مختلف این ایراد را در کدهای خود رفع کنند. همچنین موزیلا و کروم بررسی سایت‌های مختلف پس از بروز این مشکلات را در دستور کار خود دارند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید