نسخه آزمایشی iOS 15.4 قابلیت منحصربفردی دارد

    کد خبر :883720

فیس آی‌دی در آیفون 10 یک قابلیت بسیار جذاب و ایمن بود که اپل آن را جایگزین حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی کرد. با این‌حال با شروع پاندمی کرونا و استفاده از ماسک، فیس آی‌دی دیگر نمی‌تواند چهره شما را تشخیص دهد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ سرانجام اپل پس از ۲ سال این مشکل را با نسخه آزمایشی iOS 15.4 حل کرده است. گفته می‌شود حالا سرانجام فیس آی‌دی حتی با ماسک می‌تواند چهره شما را تشخیص دهد. البته گفتنی است اپل سال گذشته در iOS 14.5 امکان فیس آی‌دی با ماسک را در صورتی که یک اپل واچ داشتید فراهم کرده بود. با این‌حال سرانجام iOS 15.4 حتی بدون داشتن اپل واچ می‌تواند با بخشی از چهره شما و اطراف چشمانتان هویت شما را تأیید کند. به این ترتیب حتی با ماسک می‌توانید از این قابلیت برای پرداخت‌های Apple Pay یا دانلودهای اپ استور استفاده کنید.

گفتنی است حتی اگر بخواهید در فرآیند ثبت چهره گزینه با ماسک را انتخاب کنید نیازی نیست تا ماسک به صورت داشته باشید. آیکن جدید فیس آی‌دی هم برای این قابلیت جدید به‌روز شده است. iOS 15.4 همچنین قابلیت شناسایی چهره هنگام استفاده از عینک را نیز بهبود می‌دهد.

با این‌حال توجه داشته باشید که امکان استفاده از Face ID با ماسک و عینک آفتابی به‌صورت همزمان ممکن نیست. با این‌حال عینک‌های طبی عادی نباید مشکلی در فرایند تشخیص هویت شما ایجاد کنند. فیس آی‌دی همچنین قابلیت اضافه کردن عینک‌های مختلفی که زیاد از آن‌ها استفاده می‌کنید را نیز دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید