ند پرایس از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد

    کد خبر :952584
ند پرایس از ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید حمایت آمریکا از ناآرامی‌ها در ایران شامل ارائه ابزار‌های ارتباطی برای آشوبگران خواهد بود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری که بامداد امروز (جمعه) برگزار شد، در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا اظهار داشت: «ما گفتگو‌هایی در این خصوص داشته‌ایم که چگونه حمایت خود را از ایرانیان نشان دهیم».

به گزارش وبسایت وزارت خارجه آمریکا، ند پرایس تاکید کرد: «ما آنچه را در توان داشته باشیم برای حمایت از آنان به کار می‌گیریم». به گفته او حمایت‌ها شامل ارائه ابزار‌هایی است که معترضان با استفاده از آن بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند و به خارج از ایران متصل شوند.

در راستای حمایت‌های آمریکا از ناآرامی‌ها در ایران، چندی پیش، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی تبلیغاتی برای یک نماینده دموکرات در کالیفرنیا مدعی شد: «نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آن‌ها به زودی خود را آزاد خواهند کرد.» با این حال، چند روز بعد، ند پرایس ضمن عقب نشینی از چنین موضع گیری گفت که اظهار نظر اخیر جو بایدن درباره ایران به «ابراز همبستگی با معترضان» اشاره داشته است!

آمریکا در روز‌های اخیر تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده و مدعی شده افرادی را هدف قرار داده که با حزب‌الله و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین تعدادی از شرکت‌های کشتیرانی و نفت مرتبط بودند. این در حالی است که مقامات کشورمان در مورد دخالت کشور‌های غربی در مسائل داخلی ایران هشدار داده و ریشه اصلی اغتشاشات اخیر در کشور را طرح‌های غربی‌ها به ویژه آمریکا برای به آشوب کشاندن اوضاع داخلی عنوان کرده‌اند.

سید محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای، درباره مداخله آشکار غرب در مسائل داخلی ایران می‌گوید: ایران معتقد است زمانی که بایدن می‌گوید به زودی ایران را آزاد می‌کند، این به خوبی آنچه را که آمریکا به دنبال آن است آشکار می‌کند. رژیم آمریکا یک رژیم سرکوبگر و بیرحم است.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید