ند پرایس: آمریکا بر احیای برجام متمرکز نیست

    کد خبر :964791
ند پرایس آمریکا احیای برجام

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر اعلام کرد که کشورش دیگر بر احیای برجام متمرکز نیست.

وی بدون اشاره به بدعهدی‌های کشورش در قبال برجام و زیاده‌خواهی‌ها در جریان مذاکرات، مدعی شد: «ایرانی‌ها فرصت بازگشت آسان به برجام را از بین بردند. آنها این کار را در ماه سپتامبر و زمانی انجام دادند که به توافقی که از نظر همه نهایی شده بود، پشت کردند. از آن زمان تاکنون، برجام در دستور کار ما نیست».

پرایس افزود که واشنگتن در حال حاضر بر وضعیت اعتراض‌ها در ایران و مشارکت نظامی تهران و مسکو در جنگ علیه اوکراین، متمرکز است.

«رابرت مالی» نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران نیز پیش از این اعلام کرده بود که دستیابی به توافق در خصوص احیای برجام، در حال حاضر اولویت واشنگتن نیست.

وی با ادعای این‌که آمریکا مسیر دیپلماسی هسته‌ای را باز نگه می‌دارد، گفت که در شرایط فعلی، توافق در دستور کار ما نیست.

مالی که در نشست «مؤسسه مطالعات سیاسی و بین‌المللی ایتالیا» صحبت می‌کرد، در ادامه ادعاهای خود افزود که دلیل این امر، مجموعه‌ای از انتخاب‌های نادرست ایران از جمله طرح درخواست‌های نامرتبط در مذاکرات وین، ارائه پهپاد به روسیه و ادامه تهدید علیه آمریکایی‌ها است.

به گزارش ایلنا، این مقام آمریکایی همچنین مدعی شد که «جو بایدن» رئیس‌‌جمهوری این کشور از زمان روی کار آمدن به دیپلماسی متعهد بوده و این تعهد همچنان به قوت خود باقی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید