نخل عزاداری چند صد ساله در آتش سوخت

    کد خبر :1010279
نخل عزاداری چند صد ساله در آتش سوخت

فرماندار اردستان گفت: نخل عزاداری چندصد ساله یکی از محلات اردستان در آتش سوخت.

سید محمدهادی احمدی طباء، اظهار کرد: حدود ساعت ۱۵ روز شنبه ۳۱ تیرماه نخل عزاداری محله کوشک اردستان که قدیمی‌ها قدمت آن را حدود ۳۰۰ سال عنوان می‌کنند به دلایل نامشخصی آتش می‌گیرد و کاملاً از بین می‌رود.

وی افزود: از دقایق ابتدایی وقوع این اتفاق دلایل و احتمال‌های فراوانی توسط آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی قرار گرفته است ولی هنوز به دلیل قطعی نرسیده‌ایم.

فرماندار اردستان تصریح کرد: البته احتمال‌های زیادی از جمله نور شدید خورشید و آتش گرفتن پارچه‌های قدیمی نخل و یا دیگر موضوعات از جمله عبور و مرور افراد و وسایل نقلیه مشکوک مورد بررسی قرار گرفت ولی هنوز به دلیل اصلی این آتش‌سوزی نزدیک نشده‌ایم.

دستگیری عاملان سوزاندن نخل تاریخی اردستان

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان از دستگیری عاملان سوزاندن نخل تاریخی اردستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی صادق‌زاده اظهار کرد: در پی اعلام حریق عمدی نخل محله کوشک در شهر اردستان و اهانت به مقدسات و اعتقادات مردم که موجب جریحه‌دار شدن دل عزاداران حسینی شد، دستگیری عاملان این حرکت ناشایست در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس شهرستان در کمتر از پنج ساعت با تحقیقات گسترده و شگردهای ویژه دو نفر متهم را شناسایی و دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان تصریح کرد: متهمان با توجه به شواهد و دلایل موجود به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را از ارتکاب جرم اختلاف با مسئولان هیات مذهبی اعلام کردند که برای تعیین تکلیف تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.

صادق‌زاده گفت: پلیس با به کارگیری تمامی امکانات و تجهیزات با متخلفان نظم و امنیت جامعه بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد خواهد کرد و برای برقراری امنیت در جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید