نخست‌وزیر کانادا: ایران باید پاسخگو باشد

    کد خبر :672479

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا: پس از اعتراف مسئولان ایران به هدف‌گیری هواپیمای اوکراینی، این کشور باید پاسخگو باشد. جمهور اوکراین نیز در واکنش به بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک منتظر معذرت‌خواهی رسمی از ایران هستیم.

در پی اعلام نتایج بررسی علل سقوط هواپیمای بویینگ از سوی ایران، نخست‌وزیر کانادا گفت که ایران باید پاسخگو باشد.

شبکه اسکای نیوز عربی در خبری فوری اعلام کرد که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفته است که پس از اعتراف مسئولان ایران به هدف‌گیری هواپیمای اوکراینی، این کشور باید پاسخگو باشد.

جمهور اوکراین نیز در واکنش به بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: ما از طریق کانال‌های دیپلماتیک منتظر معذرت‌خواهی رسمی از ایران هستیم. ایران باید «جبران خسارت» کند. ما انتظار داریم که ایران به طور کامل این اشتباه را به رسمیت بشناسد و کسانی را که در پشت این حادثه قرار دارند، به عدالت بسپارند.

 

واکنش یک مقام روس به اعلام نتایج علل سقوط هواپیمای اوکراینی

 

رئیس کمیته روابط خارجی روسیه به اعلام نتایج علل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران، واکنش نشان داد.

به گزارش فرارو،کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه در پی اعلام نتایج علل سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران گفت: اگر آشکارسازی جعبه‌های سیاه و تحقیق انجام شده ثابت نمی‌کند که نیروهای مسلح ایران، این کار را عمدا انجام داده‌اند و هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای آن وجود ندارد، [موضوع] این رخ‌داد باید پایان یابد.

او در ادامه اظهار کرد: امیدواریم که همه طرف‌ها درس بگیرند و اقداماتی انجام دهند.

درپی وقوع حادثه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین در اولین ساعات صبح چهارشنبه ۹۸/۱۰/۱۸، ستاد کل نیروهای مسلح، امروز اعلام کرد: بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.

ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (شنبه) اعلام کرد: بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.

بر اساس این گزارش، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نیز پس از این اعلام گفت: خطای انسانی در زمان بحران ناشی از ماجراجویی ایالات متحده منجر به فاجعه شد.

حسن روحانی رئیس جمهور نیز در بیانیه‌ای با اشاره به نتیجه تیم تحقیقاتی ستاد کل نیرو‌های مسلح مربوط به سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، اعلام کرد: در فضای تهدید و ارعاب رژیم متجاوز آمریکا علیه ملت ایران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و به منظور دفاع در برابر حملات احتمالی ارتش آمریکا، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در آماده باش صددرصد قرار داشتند که متأسفانه خطای انسانی و شلیک اشتباه، به یک فاجعه بزرگ منجر شد و ده‌ها انسان بی‌گناه قربانی شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید