نخستین پای بیونیک برای بیماران قطع عضو

    کد خبر :636407

تولید پاهای پروتزی برای بیماران قطع عضو از مشکلات و گرفتاری های خاص خود برخوردار است و محققان دانشگاه یوتا برای نخستین بار از تولید پای بیونیک سبک و منعطف خبر داده اند.

 

پاهای مصنوعی جدید تولید شده توسط پژوهشگران دانشگاه یوتا به معنای واقعی کلمه بیونیک هستند و از همین رو قادر به تقلید از سازوکارهای طبیعی پای انسان هستند.

 

اتکای به خود و عدم نیاز به افزودن کابل و سیم برای مدیریت حرکت از جمله دیگر مزایای پای بیونیک جدید محسوب می شود. پای مصنوعی بیونیک تازه که عمر بالایی نیز دارد، به خصوص برای استفاده افراد مسن مناسب است و به بقیه بخش های بدن فشار مضاعف و اضافی وارد نمی کند.

 

پای یادشده مجهز به شتاب سنج، موتورهای متعدد، ارتفاع سنج و نیز یک پردازنده رایانه ای است و بخش زیادی از اجزای آن با استفاده از تیتانیوم و آلومینیوم تولید شده و وزن آن ۲.۷ کیلوگرم است. حسگرها و پردازنده این پا با محاسبه آنی شرایط می توانند موقعیت آن را به طور لحظه به لحظه در محیط شناسایی و سرعت، شتاب، نظم و فاصله قدم ها را بر همین اساس تنظیم کنند.

 

موتور این پا عملکرد مفاصل مصنوعی آن را تنظیم می کند و می تواند توزیع قدرت را بر مبنای فعالیت بدنی فرد تنظیم کند. بنابراین در صورت افزایش سرعت راه رفتن یک فرد، نحوه قدم برداشتن و فاصله آنها بر همین اساس تنظیم می شود. آزمایش این پا بر روی یک گروه ده نفره از داوطلبان تا به امروز موفقیت آمیز بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید