نخستین سفر توریستی در فضا صورت گرفت

    کد خبر :901856

سفر توریستی به فضا به‌سرعت در حال توسعه است و حالا به نظر می‌رسد که انسان به آرزوی دیرینه خود نزدیک شده است. شرکت فضایی Axiom Space با همکاری اسپیس ایکس توانسته‌ اولین ماموریت فضایی خصوصی خود را با موفقیت به انجام برساند.

بازتاب –در این ماموریت، چهار فضانورد با استفاده از راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) پرتاب شدند و قرار است هشت روز در آنجا بمانند. این اولین ماموریت فضایی کاملاً خصوصی به ایستگاه فضایی است.

 

 

این چهار فضانورد عبارتند از: Michael López-Alegría فضانورد سابق ناسا، Larry Connor موسس شرکت سرمایه‌گذاری Connor Group، و Mark Pathy مدیر شرکت سرمایه‌گذاری Mavrik، و Israeli Eytan Stibbe خلبان بازنشسته و موسس شرکت سرمایه‌گذاری Vital Capital.

این فضانوردان قرار است در جریان سفر توریستی خود به ایستگاه فضایی، علاوه بر کارهای شخصی، ۲۵ کار تحقیقاتی مختلف انجام بدهند و بعد از انجام ماموریت‌شان با استفاده از کپسول دراگون کرو اسپیس ایکس به زمین بازگردند. گفتنی است هزینه سفر هر کدام از این فضانوران به ایستگاه فضایی حدود ۵۵ میلیون دلار شده است.

شرکت Axiom قصد دارد سفرهای توریستی خود به ایستگاه فضایی را افزایش بدهد و تعداد آن‌ها را به دو بار در سال برساند. این شرکت همچنین قصد دارد برای اقامت بلندمدت توریست‌ها در ایستگاه فضایی، یک ماژول جداگانه به این ایستگاه وصل کند تا به‌طور کاملاً مستقل عمل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید