نجات یافتگان از کرونا در چین به بیش از ۲۷ هزار نفر رسید

    کد خبر :690796

وو شیایو لی رییس این کمیسیون در مصاحبه با رسانه ها گفت : از میان ۸۰ هزار و ۲۳۹ نفر مبتلا در جهان ۷۷ هزار و ۶۵۸ نفر در چین هستند که تاکنون ۲ هزار و ۷۰۵ نفر از کرونا جان باخته اند و ۲ هزار و ۶۶۳ نفرشان در چین بوده اند.

وی تصریح کرد: شمار کسانی نیز که پس از ابتلا به کرونا درمان و از بیمارستان مرخص شده اند به ۲۷ هزار و ۴۷۱ نفر رسیده است.امروز در مجموع بنا به گزارش این کمیسیون ۵۰۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که تمام آنها غیر از ۹ نفر از ساکنان استان هوبی و مرکز آن شهر ووهان بوده اند که منشا شیوع بیماری شناخته می شود.

او یادآور شد: بیشترین موارد ابتلا غیر از چین در کره جنوبی رخ داده و همین باعث شده است تا مسوولان چین حالا برای مسافرانی که از کره جنوبی وارد این کشور می شوند، محدودیت هایی اعمال کنند.

وو شیایو لی گفت: امروز همچنین فقط ۷۱ مورد مرگ براثر کرونا در چین به ثبت رسید و اکثر موارد ابتلای جدید مربوط به شهر ووهان بوده است.

این مقام بهداشتی چین اظهار داشت: اگر در منطقه ای خطر شیوع به کمترین میزان رسیده است، باید همه محدودیت ها برای تجارت و کار و از سرگیری تولید لغو شود.

کمیسیون اصلاحات و توسعه چین در بیانیه ای از همه بخش ها در سراسر کشور غیر از پکن و استان هوبی خواسته است تا وضعیت شیوع بیماری را طبقه بندی کنند تا مشخص شود شیوع در آنها کم و یا نسبتا معتدل است تا بتوان محدودیت ها را برای بازگشت به کار و زندگی معمولی کاهش داد.

شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی نیز امروز ۶۰ نفر اضافه شد و به ۸۹۳ نفر رسید. تا الان ۸ نفر در این کشور به دلیل ابتلا جان باخته اند.

همزمان شماری از شهرهای چین محدودیت هایی برای مسافران ورودی از کره جنوبی اعمال کرده و بسیاری از دفاتر خدماتی گردشگری و مسافراتی چین سفرهای گروهی کره جنوبی به این کشور را لغو کرده اند.

شماری از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی می گویند که فعلا موثرترین دارو برای درمان کرونا دارویی به نام رمدیسیور REMDESIVIR است که در چند بیمارستان شهر ووهان چین مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج مرتبط با آن تا ۲۷ آوریل اعلام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید