نتایج اعتراضات رتبه‌بندی معلمان تا ۲ ماه آینده

    کد خبر :1025493
نتایج اعتراضات رتبه‌بندی معلمان

۳۲۰ هزار نفر از مجموع ۹۰۰ هزار معلم به رتبه خود اعتراض کرده و تقاضای تجدید نظر داشتند و رتبه جدید برای ۶۰ هزار معلم با سابقه کاری و مدرک تحصیلی بالاتر صادر شده است.

احکام جدید معلمانی که به نتیجه رتبه‌بندی خود معترض و اعتراض آنها وارد بود و ارتقاء رتبه داشتند، در حال صدور است.

از مجموع 940 هزار معلم مشمول رتبه‌بندی، 34 درصد معلمان به رتبه خود اعتراض داشتند. به طور میانگین 65 درصد معلمان در مرحله بررسی اعتراضات یک رتبه ارتقا داشتند.

در فرآیند رتبه‌بندی، معلمان در سه ساحت حرفه‌ای، عمومی و تخصصی بررسی شدند و به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای کسب رتبه‌های 4 و 5 به بیش از 15 سال سابقه کار نیاز است.

رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش نیز در آخرین اظهار نظر خود درباره رتبه‌بندی معلمان با اشاره به اینکه در رتبه‌بندی معلمان باید متغیرها را متفاوت کرد، گفته است: معلم کوچ‌رو را نمی‌توان با معلمی که در تجریش تهران تدریس می‌کند یکسان کرد اما مهم این است که رتبه‌بندی را اجرا کردیم و امروز رتبه‌بندی در حقوق است؛ همچنین امسال 26 هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در بودجه حقوق آموزش و پرورش تعیین شده است.

320 هزار معلم معترض به رتبه‌بندی

علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره اعلام نتایج اعتراضات معلمان به رتبه‌بندی گفت: 320 هزار نفر از مجموع 940 هزار معلم به رتبه خود اعتراض کرده و تقاضای تجدید نظر داشتند، در آموزش و پرورش معترضان را به چند دسته تقسیم کردیم و گروه نخست 63 هزار معلم با سابقه کار و مدرک تحصیلی بالا بودند که احتمال ارتقای رتبه آنها بیشتر بود.

شهریور امسال پرونده 60 هزار نفر از این معلمان در کانون‌های ارزیابی بررسی و رتبه جدید افراد صادر شد که با حقوق شهریور معوقات مربوط به رتبه جدید آنها از ابتدای سال 1402 پرداخت شد.

پرونده اعتراضات رتبه‌بندی معلمان تا 2 ماه آینده بسته می‌شود

به گفته فرهادی، گروه‌های دیگر معلمان با سوابق کاری و مدارک تحصیلی پایین‌تر هستند که آنها نیز در سه گروه تقسیم‌بندی شدند و پرونده آنها در چند کانون ارزیابی در تهران در حال بررسی است، امیدواریم تا دو ماه آینده پرونده رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه پرونده رتبه‌بندی همچنان باز است و مسیر ارتقای رشد معلمان ادامه دارد، گفت: آنها باید خود را مطابق با شرایط روز ارتقا دهند و اگر معلمی رکود داشته باشد حتماً به او یادآوری می‌کنیم تا در مسیر ارتقا قرار بگیرد.

به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، با اجرای رتبه‌بندی میانگین حقوق معلمان همچنان 30 درصد از حقوق کارمندان دولت پایین‌تر است که باید این وضعیت جبران شود همچنین رتبه‌بندی به طور میانگین 26 درصد حقوق معلمان را افزایش داد.

تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید