نبود شرکت‌های آمریکایی در صنعت نفت ایران به ضرر خودشان است

    کد خبر :40677

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار کرد: صنعت نفت ایران فرصت مناسبی برای سرمایه‌ گذاری شرکت‌های خارجی است و چنانچه شرکت‌های آمریکایی نتواند در صنعت نفت ایران سرمایه‌ گذاری کنند هر دو کشور دچار ضرر می‌شوند.

مرتضی بهروزی فر با بیان این که تحریم‌های آمریکا علیه ایران هنوز نهایی نشده است، اظهار کرد: متاسفانه ایران هنوز تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار دارد و فقط تحریم‌های هسته‌ای برداشته شده و سایر تحریم‌ها هنوز به قوت خود باقی مانده است.

وی با تاکید بر این که هرچقدر تحریم‌ها گسترده‌ تر شود تاثیر بیشتری روی صنعت نفت ایران می‌گذارد، افزود: تنها موضوعی که نسبت به گذشته فرق کرده این است که قبلا یک اجماع کلی بین همه کشورهای دنیا علیه ایران وجود داشت، اما الان این طور نیست و این آمریکا است که با توجه به سیاست‌های ترامپ تنها مانده و همراهی ندارد.

این کارشناس اقتصادی نیز با اشاره به ذخائر هیدروکربوری ایران، گفت‌: صنعت نفت ایران فرصت مناسبی برای سرمایه‌ گذاری شرکت‌های خارجی است و چنانچه شرکت‌های آمریکایی نتواند در صنعت نفت ایران سرمایه‌ گذاری کنند هر دو کشور دچار ضرر می‌شوند.

بهروزی‌ فر ادامه داد: چنانچه صنعت نفت ایران را در ۳۰ سال گذشته بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که حدود ۳۰ سال است که به دلیل تحریم‌ها سرمایه‌ گذاری زیادی در صنعت نفت ایران صورت نگرفته است، عموما صنعت نفت ایران شاهد حضور شرکت‌های بزرگ نفتی در کشور نبوده است.

وی تاکید کرد: بنابراین چنانچه تحریم‌ها روی صنعت نفت و حضور شرکت‌های آمریکایی در صنعت نفت ایران داشته باشد این موضوع به ضرر هر دو کشور است، زیرا شرکت‌های نفتی آمریکایی فرصت عظیمی را برای سرمایه‌ گذاری از دست می‌دهند و در مقابل نیز صنعت نفت ایران از حضور این شرکت‌ها بی بهره می‌مانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید