ناکامی 3 نماینده کشتی ایران در صعود به نیمه نهایی

  • ورزشی
  • شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ۱۷:۵۴
    کد خبر :1022909
کشتی فرنگی

در روز سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان سه نماینده ایران روی تشک رفته‌اند.

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در روز سوم با مبارزه کشتی‌گیران سه وزن ۶۳، ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم در سالن اشتارک آره‌نای بلگراد دنبال می‌شود. ایمان محمدی، محمدرضا گرایی و ناصر علیزاده نمایندگان ایران بودند که امروز (اول مهر) به مصاف حریفان رفتند.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران از چهار وزن اول مسابقات جهانی با امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلو، علیرضا مُهمدی در ۸۲ کیلو و پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم به ترتیب صاحب سه مدال طلا، نقره و برنز شد و امشب نیز در سه وزن دوم با مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلو و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم شانس کسب دو مدال برنز را خواهد داشت.

وزن ۸۷ کیلوگرم:

ناصر علیزاده اولین کشتی گیر ایرانی بود که در روز سوم روی تشک آمد و در مصاف با پاکالدیسی از یونان با نتیجه ۶-۴ به برتری رسید. در حالی که نتیجه ۴-۴ به سود علیزاده شده بود درخواست چلنج کشتی گیر یونانی، نتیجه را دوباره ۴-۳به سود او کرد اما علیزاده خیلی زود با کمرگیری فن اجرا کرد اما چلنج دوباره نتیجه را باز هم به سود یونانی کرد علیزاده که کشتی گیر برتر این مسابقه بود این مبارزه را ۶_۴ به سود خود تمام کرد.

ناصر علیزاده که به سختی از سد حریف یونانی گذشته بود، در مبارزه بعدی‌اش مقابل کشتی گیر لهستانی قرار گرفت و با نتیجه ۴-۴ پیروز شد.

ناصر علیزاده در یک‌چهارم وزن ۸۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان مقابل نورسلطان تورسینوف از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی بازماند.

وزن ۶۷کیلوگرم:

محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو که سال گذشته بلگراد را با نقره ترک کرده بود اولین مبارزه‌اش را مقابل آتابایف ازبکستانی برگزار کرد. او در وقت اول ۶ بر صفر از حریف پیش افتاد اما در وقت دوم سه امتیاز از دست داد تا این مسابقه ۶-۳ به سود نماینده ایران تمام شود.

بعد از پیروزی اورتا سانچز کوبایی، محمدرضا گرایی مقابل سوگابه ژاپنی قرار گرفت و در وقت اول۷ امتیاز از دست داد اما در وقت دوم باز هم اسیر باراندازهای حریف شده و ۱۵_۶ عقب افتاد. کادرفنی تیم ملی که اعتقاد داشت کشتی گیر ژاپنی از پا استفاده کرده درخواست چلنج داد که مورد قبول واقع شد و نتیجه ۸_۷ به سود گرایی شد و کشتی گیر ژاپنی در خاکش نشست و جمع امتیازاتش را به ۱۰ رساند. این کشتی فوق العاده حساس در نهایت ۱۱ بر ۱۰ به سود گرایی تمام شد.

بعد از کشتی سنگین محمدرضا گرایی با حریف ژاپنی، او در یک چهارم نهایی مقابل حسرت جعفروف آذربایجانی قرار گرفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

وزن ۶۳ کیلوگرم

ایمان محمدی در حالی که ۲ – صفر مقابل حریف صربستانی خود در وقت اول پیش افتاده بود، در میان تشویق تماشاگران صربی، بعد از اخطار کم کاری، کشتی‌گیر صربستانی نبض مبارزه را به دست گرفت و ۱۲-۲ به پیروزی رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید