نامه محسن هاشمی به رییس صداوسیما: تداوم تخریب ناجوانمردانه آیت الله هاشمی رفسنجانی چه هدفی دارد؟

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ۱۶:۵۹
    کد خبر :859908
نامه محسن هاشمی به رییس صداوسیما
  1. محسن هاشمی رفسنجانی، طی نامه‌ای به رییس جدید سازمان صداوسیما، ضمن گلایه از تداوم تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه ملی، ضمن استقبال خانواده هاشمی از نقد منصفانه و مستدل، جهت پاسخگویی به ابهامات وانتقادات در مورد عملکرد ایشان اعلام آمادگی کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکترجبلی

ریاست محترم سازمان وصداوسیما

با اهدا سلام

احتراما ضمن آرزوی موفقیت برای جنابعالی در راهبری رسانه ملی، همانگونه که مستحضرید طی دهه پایانی عمر آیت الله هاشمی رفسنجانی، گروه‌ها و چهره‌های افراطی از تریبون‌های رسمی کشور بویژه صدا وسیما، در جهت تخریب ایشان استفاده فراوانی کردند.

به نحوی که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به حفظ احترام و عدم انتشار توهین، تهمت و افترا علیه آیت الله هاشمی تذکرات متعددی دادند که نمونه‌ آن در خطبه تاریخی خرداد سال ۱۳۸۸، به اطلاع افکار عمومی نیز رسید.

با وجود این، درخواست رسمی آیت الله هاشمی رفسنجانی برای در اختیار گذاردن فرصت قانونی پاسخگویی به اتهامات مطرح شده علیه ایشان، تا روز پایانی حیاتشان پاسخ داده نشد و متاسفانه طی پنج سال سپری شده از رحلت ایشان نیز این روند هتاکی و تخریب از سوی افراطیون همچنان در تریبون‌های رسمی کشور از جمله صداوسیما تداوم یافته است.

خانواده آیت هاشمی رفسنجانی، انتظاری برای تقدیس، تبلیغ و حتی سکوت نسبت به این شخصیت کم‌نظیر انقلاب ندارد بلکه معتقد است ایشان همچون سایر انسان‌های غیرمعصوم، ممکن است مرتکب اشتباهاتی در تصمیم‌گیری شده باشد و طبیعتا نقد منصفانه و مستدل گذشته، می‌تواند چراغی برای آینده باشد، اما نقد سازنده با توهین، تهمت و تخریب متفاوت است.

متاسفانه در آغاز مسئولیت جنابعالی نیز در برخی برنامه‌های رسانه ملی این روند تداوم یافته است که بطور نمونه می‌توان به برنامه دستخط شبکه پنجم سیما در مورخ ۱۴ آبان ماه اشاره کرد که عبارت‌هایی توهین‌آمیز و مطالب خلاف واقعی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نسبت داده شد و با وجود غیرزنده بودن برنامه نیز تصحیح این موارد از سوی مجری برنامه انجام نشد.

افکار عمومی علت تداوم تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را با وجود گذشت پنج سال از رحلت ایشان در نمی‌یاید و می‌پرسد: اگر طی چهار سال گذشته، تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی به بهانه حمایت ایشان از دولت قبل صورت می‌گرفت، آیا موج تخریب فعلی در جهت ایجاد اخلال وتاثیرگذاری بر تصمیم و عملکرد دولت جدید در آستانه مذاکرات حساس خارجی صورت می‌گیرد؟

اکنون که با تغییر مدیریت صداوسیما، امید به تصحیح عملکرد گذشته و بهبود عملکرد رسانه ملی در افکار عمومی ایجاد شده است، خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن استقبال از نقد علمی، منصفانه و مستدل عملکرد آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه ملی، لازمه اینگونه نقد را چندصدایی و حضور دیدگاه‌های متفاوت در کنار یکدیگر می‌دانند.

تا موافقین و مخالفین تصمیمات ایشان بتوانند با ارائه دلایل و منطق خود، فراتر از تعصبات سیاسی و جناحی مخاطب را به سطح بالاتری از آگاهی برسانند و در این فضا، آماده پاسخگویی به پرسش‌ها وانتقادات هستیم.

پیشاپیش از حسن توجه جنابعالی کمال امتنان بعمل می‌آید.

با تجدید احترام

محسن هاشمی رفسنجانی

هفده آبان ۱۴۰۰

ایلنا

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. محمد گفت:
    موافقم ۱

    جناب آقازاده تا چند نسل بعد باید پاسخگوی همان اشتباهات ایشان باشند

دیدگاهتان را بنویسید