نامه سوریه به سازمان ملل در پی برگزاری انتخابات در جولا

    کد خبر :405639

در پی برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی، وزارت خارجه سوریه دو نامه اعتراضی به سازمان ملل و شورای امنیت ارسال کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) قصد برگزاری انتخابات «شهرداری‌ها و شوراهای محلی» در جولان اشغالی را داشت اما مردم این مناطق انتخابات مذکور را تحریم کردند و با برگزاری تظاهرات گسترده اعلام کردند جولان همواره بخشی از سوریه بوده است.

دمشق با ارسال دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت به برگزاری انتخابات مذکور در جولان اشغالی اعتراض کرد. در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: اقدامات رژیم صهیونیستی، اعطای مشروعیت به سازمان‌های مشروع را دنبال می‌کند و این تلاشی برای اجرایی کردن طرح‌های یهودی‌سازی، شهرک‌سازی و نژادپرستانه است.

وزارت خارجه سوریه افزود: اقدام مذکور همچنین به دنبال مشروعیت بخشیدن به اشغالگر و تطابق قانون اسرائیل بر جولان اشغالی سوریه است.

در ادامه بیانیه آمده است: بار دیگر تأکید می‌شود جولان عربی- سوری اشغال شده بخش لاینفک سوریه است و دمشق با تمام ابزارها برای بازگرداندن این اراضی به وطن در آینده نزدیک یا دور تلاش می‌کند. سوریه همچنین بر حمایت از شهروندان عرب سوری در مقاومت علیه اشغالگر، مخالفت با اجرای انتخابات غیر قانونی و مردود دانستن انضمام جولان به فلسطین اشغالی تأکید می‌کند.

وزارت خارجه سوریه در پایان بیانیه خود از شورای امنیت درخواست کرده اقدامی فوری در راستای حفظ امنیت و صلح بین‌المللی انجام دهد، تجاوزات رژیم صهیونیستی به شهروندان سوری در جولان اشغالی را محکوم کند، از رژیم اسرائیل بخواهد به قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل احترام بگذارد و از شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و سرکوب اهالی جولان دست بردارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید