نامه ایران به سازمان ملل در پی ترور شهید فخری زاده

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹
    کد خبر :766035

نماینده دائم ایران در ژنو در نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر با اشاره به وجود قرینه‌های جدی مبنی بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در ترور شهید فخری زاده نسبت به عواقب خطرناک تروریسم دولتی جنگ طلب بر حاکمیت قانون و صلح و امنیت بین‌المللی هشدار داد.

اسماعیل بقایی هامانه با ارسال نامه‌ای به خانم «میشل باشلت» کمیسر عالی حقوق بشر ضرورت واکنش قاطع سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل نسبت به ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی را یادآور شد.

بقایی هامانه در این نامه، با اشاره به وجود قرینه‌های جدی مبنی بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در این اقدام شنیع، آن را «نقض فاحش حقوق بین‌الملل، حقوق بشر و همه ارزش‌های اخلاقی» توصیف کرده و نسبت به عواقب خطرناک تروریسم دولتی جنگ طلب بر حاکمیت قانون و صلح و امنیت بین‌المللی هشدار داد.

نماینده کشورمان در بخشی از این نامه ضمن تشریح خدمات علمی و پژوهشی شهید فخری زاده از جمله در تولید کیت‌های تشخیص کرونا و همچنین مدیریت پروژه تولید واکسن کووید- ۱۹ در ایران، ترور سبعانه ایشان را نشانه بارز خباثت بانیان این ترور برای ممانعت از رشد و شکوفایی علمی و تکنولوژیک ایران خوانده و تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران به رغم همه فشارها و تضییقات تحمیلی مسیر بالندگی علمی خود را ادامه خواهد داد.

به گزارش ایلنا، وی مسئولیت سازوکارهای حقوق بشری به ویژه دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در برابر چنین اقداماتی که مصداق واقعی تروریسم دولتی بوده و با نقض حق حیات انسان‌های بیگناه همه موازین و قواعد حقوق بشری و اخلاقی را یادآور شده و از کمیسر عالی حقوق بشر خواست این اقدام را محکوم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید