ناسا معتقد است بشر بزودی در ماه ساکن خواهد شد

    کد خبر :936017
ناسا

بازگشت مردم به ماه با آنچه بیش از نیم قرن پیش اتفاق افتاد کاملاً متفاوت خواهد بود، این بار یک فرد برای مدت طولانی روی سطح ماه می ماند، در آنجا زندگی می کند و یاد می‌گیرد. این را بیل نلسون مدیرعامل ناسا در زمینه فرود آینده فضانوردان بر روی ماه به عنوان بخشی از برنامه Artemis بیان کرد.

بازتاب-‌ این سازمان می گوید که باید خیلی بیشتر از زمانی که می توانستند در ماه فرود آمده و زندگی کنند. او در مصاحبه ای با NBC بیان داشته:” ما در آنجا زندگی می کنیم، مطالعه می کنیم، فناوری های جدید را توسعه می دهیم.”

در عین حال، رئیس ناسا معتقد است، در آینده قابل پیش‌بینی، بشریت ماه را در مقیاس بزرگ پر نخواهد کرد، اقامت افراد در آنجا برای کسب تجربه بقا در فضا ضروری است. نلسون خاطرنشان کرد:”همه اینها برای مطالعه اینکه در چه جهان‌های دیگری می‌توانیم زندگی کنیم ضروری است.”

ناسا در بهار 2019 اعلام کرد که برنامه فرود فضانوردان روی ماه موسوم به آرتمیس شامل سه مرحله است. اولین مورد، پرتاب فضاپیمای Orion به فضا با استفاده از پرتابگر جدید سیستم پرتاب فضایی است که چندین مدار به دور ماه در حالت بدون سرنشین انجام می دهد و به زمین باز می گردد. دومی پرواز ماهواره طبیعی زمین با خدمه است که برای سال 2023 برنامه ریزی شده است. در مرحله سوم سال 2025، ناسا انتظار دارد فضانوردان را به ماه ببرد و سپس آنها را در اواسط دهه 2030 به مریخ بفرستد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید