تا سال آینده ؛

ناسا سیستم ناوبری به مدار ماه می فرستد

    کد خبر :687373

قرار است در ۲۰۲۱ میلادی شرکت راکت لب یک سیستم ناوبری برای ناسا به مدار ماه ببرد. در این ماموریت سیستمی برای مسیریابی ایستگاه های «گیت وی»به مدار ماه ارسال می شود.

شرکت «راکت لب» در آزمایش سیستم «CAPSTONE کیوب ست» ناسا همکاری می کند و در ۲۰۲۱ میلادی این سیستم را به مدار ماه می برد.

سیستم CAPSTONE همراه یک موشک الکترون از تاسیسات والوپ این شرکت در ویرجینیا به فضا پرتاب می شود. همچنین در این ماموریت از پلتفرم «فوتون» راکت لب نیز استفاده می شود. این پلتفرم در حقیقت یک ماهواره است که می تواند محموله های مختلفی را پشتیبانی کند. در این ماموریت «فوتون»، سیستم CAPSTONE را که فقط ۵۵ پوند وزن دارد از مدار زمین به مدار ماه می برد. پس از آن موتورهای کوچک CAPSTONE روشن می شوند و آن را به مکان تعیین شده می برند.

این سیستم کوچک ناوبری نخست به طور آزمایشی موقعیت مدارگرد «Reconnaissance» را ردیابی می کند اما در حقیقت کمک می کند ایستگاه های «گیت وی» (در ماموریت آرتمیس) به طور ایمن به سمت ماه حرکت کنند.

شرکت راکت لب در پرتاب سریع ماهواره با بودجه ای اندک تخصص دارد. طبق اطلاعات موجود هزینه ارسال موشک در این شرکت کمتر از ۱۰ میلیون دلار و به عبارتی کمتر از ۱۳.۷ دلار بودجه ای است که ناسا برای ساخت و راه اندازی CAPSTONE هزینه می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید