ناسا به دنبال سفر به زهره است

    کد خبر :943593
ناسا

با سطحی که به اندازه کافی داغ است تا سرب را ذوب کند، فشار اتمسفر خردکننده و ابرهای اسید سولفوریک، زهره ممکن است فریبنده ترین مکان برای اکتشاف انسان به نظر نرسد. اما گروهی از کارشناسان که گاردین با آنها صحبت کرد، طرفدار آن بودند که یکی دیگر از نزدیکترین همسایگان ما، نه مریخ، هدف اولیه یک مأموریت سرنشین دار به سیاره دیگر باشد.

بازتاب-‌‌شما نمی توانید روی سطح زهره راه بروید، بنابراین فضانوردان باید در طول پرواز از یک فضاپیمای ایمن به این سیاره نگاه کنند. با این حال، چیزی که به نفع ماموریت زهره صحبت می کند این است که به طور قابل توجهی نزدیک تر است و در مقایسه با یک سفر سه ساله بالقوه رفت و برگشت به مریخ، ماموریت بازگشت را در یک سال امکان پذیر می کند. بر اساس گزارشی که هفته گذشته در کنگره بین المللی فضانوردی (IAC) در پاریس ارائه شد، این پرواز از نظر علمی ارزشمند است و می تواند تجربه مهمی را برای یک ماموریت طولانی مدت در اعماق فضا به عنوان پیشروی برای بازدید از مریخ فراهم کند.

زهره شهرت بدی دارد زیرا محیط سطحی بسیار پیچیده ای دارد. دکتر نوام آیزنبرگ از آزمایشگاه فیزیک کاربردی در دانشگاه جان هاپکینز و یکی از طرفداران پرواز زهره گفت. پارادایم فعلی TNASA پرواز از ماه به مریخ است. ما در تلاش هستیم تا زهره را به عنوان یک هدف اضافی در این مسیر معرفی کنیم.» این کارشناس خاطرنشان کرد. او گفت که دلایل عملی برای گنجاندن پرواز زهره در فرود سرنشین دار بر روی مریخ وجود دارد که ناسا امیدوار است تا پایان دهه 2030 به انجام برساند.

ناسا به دنبال سفر به زهره است

همچنین علاقه علمی مجددی به ناهید وجود دارد. کشف هزاران سیاره فراخورشیدی این سوال را مطرح می کند که چه تعداد از آنها می توانند قابل سکونت باشند و دانشمندان می خواهند بفهمند که چگونه و چرا زهره، سیاره ای بسیار شبیه به سیاره ما از نظر اندازه، جرم و فاصله از خورشید، در شرایط جهنمی قرار گرفت. روی سطح.

آیزنبرگ گفت که پرواز زهره «هنوز محبوبیتی ندارد» در جامعه گسترده‌تر سفرهای فضایی، اگرچه حامیانی در ناسا از جمله الکساندر مک‌دونالد، اقتصاددان ارشد آن، که ریاست جلسه IAC را بر عهده داشت، وجود دارد.

آنها گزارشی با عنوان «برخورد الهه» تهیه کردند که مأموریت فرضی را ثابت می کند که فضانوردان می توانند از مریخ نوردها، پهپادها و بالون های هوای گرم از راه دور برای مشاهده آتشفشان های فعال در زهره و جستجوی نشانه هایی از آب گذشته و حیات باستانی استفاده کنند.

این گزارش می‌گوید: «دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم زهره یک سرزمین عجایب بی‌پایان پر از مناظر و شکل‌های اسرارآمیز و جذاب خواهد بود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید