ناسا از چین می خواهد اطلاعات موشک های ماهواره بر خود را ارائه دهد

    کد خبر :951356
ناسا

مقامات چینی برای جلوگیری از تلفات احتمالی و خسارات مادی باید اطلاعاتی در مورد مسیرهای پرواز پرتاب خودروهای خود با سایر کشورها به اشتراک بگذارند. این نظر توسط رئیس ناسا بیل نلسون در رابطه با ورود مرحله سپری شده وسیله نقلیه پرتاب سنگین Long March-5B (CZ-5B) به جو زمین بیان شد که به پرتاب ماژول جدید آزمایشگاهی Mengtian به چین کمک کرد.

بازتاب-‌‌بار دیگر، جمهوری خلق چین با ورود مجدد کنترل نشده به مرحله موشکی Long March-5B ریسک غیرموجهی را متحمل شده است. آنها [КНР] اطلاعات مسیر خاصی را که برای پیش‌بینی مناطق تأثیر و کاهش خطر لازم است، به اشتراک نمی‌گذارند،» رئیس بخش در بیانیه‌ای گفت.

ناسا از چین می خواهد اطلاعات موشک های ماهواره بر خود را ارائه دهد

به گفته رئیس ناسا، این چهارمین موشک ورود غیرقابل کنترل جمهوری خلق چین از ماه می 2020 است که هر یک از این ورودی‌ها بزرگترین ورودی‌ها در 30 سال گذشته بوده است. ضروری است که همه کشورهای فضاپیما در فعالیت‌های فضایی خود مسئولیت‌پذیر و باز باشند و از بهترین شیوه‌های تعیین‌شده پیروی کنند، به‌ویژه در صورت ورود مجدد کنترل نشده قطعات بزرگ بقایای بدنه موشک، زباله‌هایی که به خوبی می‌توانند منجر به آسیب شدید یا آسیب جدی شوند. نلسون نتیجه گرفت.

اداره کل حفاظت مدنی کاتالونیا اعلام کرد که ورود بی رویه یک موشک چینی به جو باعث شد تا حریم هوایی چند فرودگاه اسپانیا در روز جمعه به طور موقت بسته شود. مقامات پادشاهی هیچ حادثه ای در این زمینه گزارش نکردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید