این میوه حتی می‌تواند بیشتر از لوبیا باعث نفخ شکم شود

  • آرشیو
  • سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴
    کد خبر :769692

نفخ یکی از اصلی‌ترین مشکلات گوارشی است که بر اثر تجمع گاز‌های مختلف در روده بزرگ به وجود می‌آید. یکی از غذا‌هایی که باعث نفخ می‌شود لوبیا می‌باشد، اما ما در اینجا قصد داریم یک میوه را به شما معرفی کنیم که آن نیز باعث ایجاد نفخ می‌شود.

موز یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌ها می‌باشد که با رنگ زرد زیبای خود مشهور استو این میوه خواص بسیاری داشته و تقریبا می‌توان گفت که کسی نیست که آن را دوست نداشته باشد.

اما در کنار همه این موارد موز به دلیل فیبر محلول بسیار بالایی که دارد (۳ تا ۵ گرم به ازای هر موز متوسط) و البته سوربیتول (الکل طبیعی قند) می‌تواند باعث ایجاد نفخ شود.

موز به طور معمول به عنوان یکی از درمان‌های طبیعی بیماری اسهال شناخته شده و باعث یبوست می‌شود. اما برخی از افراد پس از خوردن موز دچار عوامل ناخواسته دیگری مانند نفخ نیز می‌شوند.

به خصوص اگر از قبل دچار بیماری‌های گوارشی باشید یا مشکلات دستگاه گوارش داشته باشید این مشکل می‌تواند برای شما شکلی حاد‌تر به خود گرفته و پس از هر دفعه خوردن موز به وجود بیاید.

سوربیتول و فیبر محلول موجود در موز هنگامی که به روده بزرگ می‌رسند توسط باکتری‌های این روده تجزیه شده و در کنار گاز‌های مختلفی مانند دی اکسید کربن، هیدروژن و متان به وجود می‌آید که عامل نفخ است.

بهترین راهی که می‌توانید از ایجاد نفخ بر اثر خوردن موز جلوگیری کنید پخش کردن میزان موز مصرفی خود در چند وعده بود و برای مثال در هر وعده تنها یک سوم یک موز را بخورید.

به گزارش دانشجو، همچنین موز‌های رسیده به دلیل این که از فیبر کمتری برخوردار هستند هضم ساده تری داشته و کمتر از موز‌های خام باعث ایجاد نفخ می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید