میزان قراردادهای پژوهشی ۳ برابر می شود

    کد خبر :153371

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال ۹۳ یازده میلیارد تومان عقد قرارداد پژوهشی داشتیم که امسال ۲۴ میلیارد تومان است اگر با این روند پیش برویم میزان قراردادها ۳برابر می شود.
به گزارش بازتاب به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکترمسعود برومند، معاون سابق پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جلسه تودیع خود که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد خاطر نشان کرد: بنده در این ۳ سال هیچ کاری نکردم و اگرهم اتفاقی افتاده نتیجه انسجام در دانشگاه بوده است.

وی با بیان اینکه باید این انسجام بین وزارت علوم و معاونت علمی وجود داشته باشد، اظهار کرد: هر اتفاق مهمی نتیجه کار تیمی اعضای دانشگاه است که امیدواریم اتفاقات خوبی در دانشگاه رقم بخورد.

برومند با تاکید بر اینکه در حال حاضر دانشگاه صنعتی امیرکبیر وضعیت خوبی دارد، بیان داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه پژوهشی جز دانشگاههای سرآمد از نظر تعداد دستاورد پژوهشی و تعداد مقالات است؛ البته ارجاعات دانشگاه نیز خوب بوده است.

معاون پژوهشی سابق دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بحث ارتباط با صنعت نیز در شرایط فعلی خوب پیش رفته است، خاطر نشان کرد: در سال ۹۳ یازده میلیارد تومان عقد قرارداد پژوهشی داشتیم که امسال ۲۴ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: اگر با همین روند پیش برویم و حداقل از ۳۰ میلیارد تومان می گذرد و ۳ برابر خواهد شد.

برومند بیان داشت: اکنون خوشبختانه در بحث اختراعات و اکتشافات در بالاترین جایگاه قرار داریم.

وی ادامه داد: ایجاد اکوسیستم نواوری ادبیات ساده ای دارد ولی ایجاد آن سخت است زیرا تمام حوزه ها و رفتارهای اقتصادی، علمی، سیاسی را در بر می گیرد.

برومند با اشاره به برج فناوری گفت: هدف از راه اندازی برج فناوری، ایجاد یک اکوسیستم است که محققان روی ایده هایشان کار کنند. مجموعه همه اینها این است که فرایند نواوری شکل بگیرد.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه نیازمند همکاری پژوهشکده ها هستیم، اظهار کرد: ما به ساختار های پژوهشی در چارچوب شرایط خاص نیاز داریم؛ پژوهشکده و ساختار پژوهشی کنونی باید از ابعاد بزرگی برخوردار باشد؛ اکنون دیگر دوره کار پژوهشی یک یا دو نفره گذشته است.

وی بیان داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشگاه پر افتخاری است و رشد خوبی نسبت به کارفرینی و نوآوری بالا داشته است.

وی با بیان اینکه کشور با مشکل اشتغال روبرو است، عنوان کرد: خروج فارغ التحصیلان از کشور، کم آبی، آلودگی محیط زیست و…. از جمله مشکلاتی است که در کشور دیده می شود؛ دانشگاهها باید اینها را با نوآوری حل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید