پرش به محتوای اصلی

میزان بالای ویتامین D در کودکی ریسک دیابت را کاهش می‌دهد

کد خبر 132548
8

کودکانی که در دوره نوزادی و کودکی میزان بالایی از ویتامین D دریافت می کنند به شکل قابل توجهی در معرض ریسک کمتر ابتلا به دیابت نوع۱ هستند.
به گزارش مهر، دیابت نوع۱ یک بیماری مزمن خودایمنی است که ابتلا به آن سالانه ۳ تا ۵ درصد در حال افزایش است. این بیماری زمانی بروز می کند که سیستم ایمنی بدن سلول های بتا تولیدکننده انسولین خود را در لوزالمعده نابود می کند.

جیل نوریس، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کلورادو، در این باره می گوید: «ویتامین D فاکتور حفاظتی در مقابل بیماری دیابت نوع۱ است چراکه سیستم ایمنی و خودایمنی بدن را تنظیم می کند.»

در این مطالعه، تیم تحقیق عوامل محرک و فاکتورهای حفاظتی را در ۸۶۷۶ کودک با ریسک بالا دیابت نوع۱ بررسی کردند.

آنها مشکل خودایمنی را در ۳۷۶ کودک تشخیص داده و آنها را با ۱۰۴۱ کودکی که مبتلا به این مشکل نبودند مقایسه کردند.

در بین کودکان دارای ریسک ژنتیکی بالا ابتلا به دیابت نوع۱، کسانی که در نوزادی و کودکی میزان ویتامین D بدن شان پایین تر بود، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع۱ بودند.

نتایج این مطالعه نشان داد میزان بالاتر ویتامین D دوره کودکی ارتباط چشمگیری با کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع۱ داشت.

بازتاب را در گوگل بیشتر ببینید

نظرات کاربران

نخستین دیدگاه را درباره این خبر ثبت کنید

0 دیدگاه ثبت دیدگاه

یادآوری: نشانی ایمیل منتشر نمی‌شود و دیدگاه‌های حاوی توهین، تهمت، افترا یا واژگان نامناسب تأیید نخواهند شد.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

نظر شما می‌تواند شروع یک گفت‌وگوی سازنده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

از درج اطلاعات شخصی، شماره تماس و پیوندهای تبلیغاتی خودداری کنید.