مدیرکل دفتر سلامت وزارت بهداشت؛

میانسالان کشور حداقل دچار یک بیماری غیرواگیر هستند

    کد خبر :637897

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، گفت: چالش‌های حال حاضر ما از ۱۰ سال گذشته بیشتر شده است و میانسالان کنونی کشور حداقل دچار یک بیماری غیرواگیر هستند.

 

سید حامد برکاتی، در پنجمین نشست کارگاهی برنامه‌ریزی استراتژیک سلامت مردان، اظهار داشت: بیش‌ترین چالش پیش روی کشور در بیست تا سی سال آینده، مساله جمعیت و زیرشاخه‌های آن خواهد بود و در این بین مبحث سالمندی سهم عمده‌ای را به خود اختصاص خواهد داد.

 

وی افزود: به دنبال افزایش سن جمعیت، مشکلات خاص این گروه سنی همانند استئوپورز بیشتر می‌شود و سهم زیادی از بیمه و out of pocket را به خود اختصاص خواهد داد.

 

برکاتی ادامه داد: با توجه به بررسی انجام‌ شده در سال‌های ۱۳۹۱-۱۳۹۲ ، ۸۰ درصد جمعیت دچار کمبود ویتامین D هستند که از عوامل موثر بر آن، آلوگی هوا، تغییرات اقلیمی و سبد غذایی خانوار است.

 

وی گفت: چالش‌های حال حاضر ما از ۱۰ سال گذشته بیشتر شده است و میانسالان کنونی کشور حداقل دچار یک بیماری غیرواگیر هستند که به دلیل تغییر ایجاد شده در سبک زندگی است.

 

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: طبق آمارهای موجود، پوشش بیمه‌ای و هم‌چنین رجوع به حوزه‌های سلامت از سوی زنان به دلایل مختلف چون نوع طراحی سیستم بهداشتی که اکثر افراد شاغل در آن زنان هستند و برای ارائه خدمت به مادر و کودک آموش دیده‌اند، بیش‌تر است‌.

 

وی ادامه داد: بحث بعدی، کاهش میزان رشد جمعیت در کشور است که باعث کاهش جمعیت افراد فعال به کم‌تر از ۶۰ درصد در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید