مک بوک ایر 15 باریک‌ترین لپ تاپ 15 اینچی جهان معرفی شد

    کد خبر :999882

اپل در جریان رویداد WWDC 2023 محصولات مختلفی معرفی کرد و یکی دیگر از آنها مک بوک ایر 15 اینچی است که در کنار هدست هیجان انگیز ویژن پرو معرفی شد.

بازتاب-این لپ تاپ در واقع همان مک بوک ایر 13 اینچی بوده با سایز نمایشگر بزرگ و پردازنده قوی. البته قیمت نسخه پایه آن نسبت به نسخه 13 اینچی بیشتر است. به جرات می‌توان مک بوک ایر 15 اینچی را یکی از باریک‌ترین لپ تاپ در این سایز دانست. دستگاه دارای پردازنده قدرتمند M2 اپل بوده و از نمایشگر رتینا جدید با نمایش میلیاردها رنگ و شدت روشنایی 500 نیتی برخوردار است. بنابراین برای تولیدمحتوا و تدوین در کنار تماشا فیلم و سریال یک گزینه عالی تلقی می‌شود.

با ضخامت تنها 11.5 میلیمتر عنوان باریک‌ترین لپ تاپ 15 اینچی را به خود اختصاص داد. با وزن 1.4 کیلوگرمی نیز یکی از سبک‌ترین‌ها به حساب می‌آید. به گفته این شرکت، مک بوک ایر 15 نسبت به رقیب 15 اینچی خود با پردازنده اینتل بسیار وزن کمتری دارد. باتوجه به ادعای اپل، مک بوک ایر 15 نسبت به مک بوک ایر مبتنی بر پردازنده اینتل بیش از 12 برابر سریع‌تر بوده و عمرباتری 18 ساعته ارائه می‌دهد.

مک بوک ایر 15

مک بوک ایر 15 اینچی از تراشه M2 استفاده می‌کند، همان پردازنده‌ای که مدل 13 اینچی را قدرت می‌بخشد. این دستگاه دارای یک پردازنده  8 هسته‌ای است که شامل 4 هسته عملکرد و 4 هسته کارآمد در کنار گرافیک 10 هسته‌ای و یک موتور عصبی 16 هسته‌ای می‌شود. این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت حافظه یکپارچه رم بوده که می‌توان آن را تا 24 گیگابایت پیکربندی کرد. تراشه M2 در مک بوک ایر 15 اینچی به آن کمک می‌کند تا 18 ساعت عمر باتری داشته باشد. این لپ تاپ همچنین دارای دو درگاه USB-C Thunderbolt، یک پورت شارژ MagSafe و یک جک هدفون 3.5 میلی متری برای اتصال همه دستگاه‌های شما می‌باشد. علاوه بر این، لپ تاپ  دارای سه میکروفون و شش بلندگو است.

اپل مک‌بوک جدید را در رنگ‌های خاکستری، نقره ای، مشکی و طلایی عرضه خواهد کرد. نسخه پایه آن 1299 دلار بوده و از هفته آینده فروش آغاز خواهد شد. 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید