مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد

    کد خبر :965505
مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

بعد از شکست چهارده دور رای‌گیری، سرانجام کوین مک‌کارتی عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا توانست با کسب آرای لازم، رئیس مجلس نمایندگان این کشور شود.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند «کوین مک‌کارتی» نماینده جمهوری‌خواه پس از چند روز مذاکره و رای‌گیری ناموفق سرانجام توانست در دور پانزدهم رای‌گیری، آرای لازم برای تصدی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را کسب کند.

حزب جمهوری‌خواه برتری بسیار اندکی نسبت به حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۲۲ کرسی در مقابل ۲۱۲ کرسی دارد. در این رای‌گیری ۴۲۸ عضو مجلس نمایندگان رای دادند که مک‌کارتی توانست ۲۱۶ رای اکثریت را کسب کند. حکیم جفریز نامزد دموکرات ۲۱۲ رای به دست آورد.

مک‌کارتی نماینده کالیفرنیاست و پیش‌تر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا بود. او متعهد شده که تحقیقات متعددی را درباره بایدن و دولتش آغاز کند.

جو بایدن که حزبش اکثریت مجلس نمایندگان را در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره از دست داد، در پیامی انتخاب مک‌کارتی را تبریک گفت و افزود آماده همکاری با جمهوری‌خواهان است. دونالد ترامپ هم که از نامزدی وی حمایت کرده بود، انتخاب او را تبریک گفت.

پیش‌تر، تفرقه جمهوری‌خواهان برای انتخاب رئیس با استهزاء جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مواجه شده و او در این‌باره گفته بود اگر جنگ داخلی بین جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان ادامه یابد، ممکن است غیرمنتظره‌ترین نامزد و حتی یک تازه‌کار به ریاست این نهاد انتخاب شود.

این اولین بار در طول یک سده بود که انتخاب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به چند دور رای‌گیری نیاز پیدا می‌کرد. طولانی‌ترین رأی‌گیری در تاریخ آمریکا در سال ۱۸۵۵ بود که ۱۳۳ دور در طول دو ماه از دسامبر ۱۸۵۵ تا فوریه ۱۸۵۶ زمان برد.

به گزارش فارس، مک‌کارتی با یک گروه مخالف در حزب جمهوری‌خواه مواجه بود که خواستار تغییرات در نحوه عملکرد مجلس نمایندگان هستند؛ گرچه او در برابر بسیاری از خواسته‌های آن‌ها تسلیم شده بود.

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید