مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کرد

مکاتبه با وزارت صنعت برای جایگزینی ۱۰ هزارتاکسی و۵۰۰۰ اتوبوس در تهران

    کد خبر :364816

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به آمادگی دستگاه‌های مختلف برای آغاز سال تحصیلی گفت: از ابتدای آبان ماه تردد هرگونه خودروی آلاینده، کامیون، کامیونت و ون‌های فاقد معاینه فنی در کلانشهر تهران ممنوع است.

کیومرث کلانتری در جلسه امروز کاهش آلودگی هوای استان تهران با موضوع طرح جداسازی آب و املاح در مخازن سوخت که توسط یکی از مخترعان در این جلسه ارائه شد گفت: این طرح، طرح خوبی است که دستگاه مربوطه قبلا تاییدیه‌های آن را صادر کرده بودند؛ بنا بر دستور استانداری قرار شد که این طرح به صورت پایلوت از جایگاه‌های دولتی سوخت توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اجرا شود.

وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست و استاندارد همچنین سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت نظارت می‌کنند و گزارش این دو جایگاه را در جلسه بعدی کارگروه مطرح می‌کنند تا اگر نتایج مثبت بود بتوانیم این طرح را به سایر جایگاه‌ها و مخازن تعمیم دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بخش دیگری از جلسه امروز به مشکلات اتوبوسرانی و برنامه‌های این سازمان در نوسازی اختصاص پیدا کرد، تصریح کرد: سازمان اتوبوسرانی اعلام کرده است که ۷۶ درصد از اتوبوس‌های در حال فعالیت در تهران دارای سن مفید نیستند و فرسوده شده‌اند. برای نوسازی این اتوبوس‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

کلانتری در ادامه تاکید کرد: حداقل ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری باید به سازمان اتوبوسرانی اختصاص داده شود که این مساله به صورت ملی پیگیری می‌شود چراکه با توجه به آلودگی هوا در تهران به ویژه در شش ماه دوم سال اتوبوس‌های فرسوده می‌توانند نقش تاثیرگذاری در این آلودگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برای جایگزینی ۱۰ هزارتاکسی و ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری مکاتبات لازم را با وزارت صنعت و معدن انجام می‌دهد، ‌اظهار کرد: نتایج این مکاتبات در جلسه بعدی کارگروه اعلام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به ضرورت استفاده از سوخت گاز در واحدهای صنعتی استان تهران گفت: تاکنون ۱۴۴۲ واحد صنعتی تغییر سوخت داده‌اند و در حال حاضر از سوخت گاز استفاده می‌کنند. سایر واحدها و شهرک‌های صنعتی که امکان وصل آنها به سوخت گاز است باید توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود که این واحدها نیز گازسوز شوند.

کلانتری در ادامه با تاکید بر اینکه مراکز معاینه فنی باید توسط کارگروه‌های مربوط نظارت شوند، گفت: دستگاه‌های زیرربط حتما باید در نظارت‌های خود بر صدور برگه‌های معاینه فنی و لحاظ کردن آن در صدور کارت شناسایی و فعالیت دستگاه‌ها نظارت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در این جلسه دستگاه‌های ذی‌ربط از آمادگی خود برای آغاز سال تحصیلی گزارش دادند،‌ گفت: پیشنهادی برای اصلاح ساعت کاری در مهرماه توسط استانداری تهران تنظیم شده و به دولت پیشنهاد داده شده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا ساعت کاری در مهرماه تغییر می‌کند یا خیر؟.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه در بخش دیگری از اظهاراتش بر ضرورت همکاری دستگاه‌ها با هیات‌های مذهبی همزمان با شروع ماه محرم تاکید شد، گفت: دستگاه‌ها موظف هستند که با هیات‌های عزاداری همکاری کنند تا علاوه بر حفظ نظم، شأن هیات‌ها نیز حفظ شود.

کلانتری ادامه داد: از ابتدای آبان ماه تردد هرگونه کامیون،‌ اتوبوس،‌ کامیونت و ون و سایر خودروهای آلاینده‌ای که فاقد معاینه فنی باشند در کلانشهر تهران ممنوع است.

وی در پایان تصریح کرد: بر رفع مشکلات آلودگی هوا و محیط زیست نیازمند سرمایه گذاری دستگاه‌های مربوطه و مردم باید برای رفع این مشکلات با محیط زیست همکاری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید