با اجرای چند قطعه صورت گرفت؛

موفقیت یک گروه موسیقی ایرانی در کشور ارمنستان

    کد خبر :631355

گروه موسیقی «کهن ساز» در فستیوال بین المللی AUTUMN YEREVAN کشور ارمنستان موفق به دریافت عنوان THE BEST MUSIC شد.

 

کامبیز مفتاحی آهنگساز و نوازنده سه تار در توضیح این خبر گفت: گروه «کهن ساز» در سال ۱۳۹۳ با محوریت ساز سه‌تار تاسیس شده و تاکنون کنسرت های متعددی در سالن‌های مختلف تهران برگزار کرده است. این گروه به تازگی عنوان THE BEST MUSIC از فستیوال جهانی موسیقی AUTUMN YEREVAN در کشور ارمنستان را کسب کرده است. در این فستیوال گروه‌هایی از کشورهای استونی، گرجستان، روسیه، ایران و ارمنستان در شهر ایروان ارمنستان به رقابت پرداختند.

 

مفتاحی درباره نوازندگان این گروه موسیقی توضیح داد: شالوده اصلی گروه «کهن ساز» را در این فستیوال، شاخه سه‌تار نوازان این گروه تشکیل می‌دادند که در خرداد ۹۸ تأسیس شده است.

 

این نوازنده درباره قطعاتی که توسط گروه «کهن ساز» در این فستیوال اجرا شده، ‌بیان کرد: پنج ضربی کودکان خورشید (اصفهان)، تصنیف راست بگو (نوا) و تصنیف برون از دیده‌ها (اصفهان) قطعاتی از آثار بنده هستند که در این جشنواره به اجرا درآمدند.

 

کامبیز مفتاحی سرپرست و نوازنده سه‌تار، احسان حاجی باشی نوازنده سه‌تار، آزاده تیرانداز نوازنده سه‌تار و خواننده، آرمان زمان زاده نوازنده سه‌تار، مهدی خاوری نوازنده سه‌تار، نازنین تن ساز نوازنده عود، پدرام سلیمانی نوازنده دف و کوزه و کیامهر مفتاحی نوازنده تمبک نوازندگان گروه «کهن ساز» را تشکیل می دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید