موضوع تأسیس بانک فرهنگیان به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد

    کد خبر :423054

نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوع تأسیس بانک فرهنگیان را جهت بررسی مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) با ۱۱۴ رأی موافق، ۶۱ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه علنی، ماده دو طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش را جهت بررسی‌های بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.

براساس این ماده وزارت آموزش و پرورش مکلف است بخش‌های مازاد املاک واقع در مناطق تجاری و همچنین املاک مازاد خود را با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی به صورت تجاری و خدماتی، رأسا و یا با مشارکت بخش های خصوصی و تعاونی احداث و نسبت به واگذاری و اجاره آنها اقدام کنند.

همچنین واحدهای آموزشی می توانند در ساعات خارج از فعالیت رسمی آموزشگاه، با تأیید منطقه و یا ناحیه آموزش و پرورش نسبت به اجاره فضای آموزشی خود به بخش های خصوصی و تعاونی جهت انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی، اقدام کنند.

همچنین در ادامه جلسه وکلای ملت، ماده ۳ طرح مذکور را با ۱۰۳ رأی موافق، ۳۸ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه علنی جهت بررسی مجدد به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادند.

براساس ماده ۳ این طرح، صندوق ذخیره فرهنگیان می‌تواند با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و براساس ضوابط و قوانین و با استفاده از منابع و امکانات صندوق نسبت به تأسیس بانک فرهنگیان اقدام تا با اولویت پرداخت تسهیلات به فرهنگیان فعالیت کند.

گفتنی است در جریان بررسی این ماده، مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، اعلام کرد که ابهاماتی در این زمینه وجود دارد و برای تأسیس بانک فرهنگیان باید بررسی‌های بیشتری در کمیسیون برنامه و بودجه صورت گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید