موشک سه ساله اسپیس ایکس بزودی پرتاب می شود

    کد خبر :949161
اسپیس ایکس

اسپیس ایکس در حال آماده شدن برای اولین پرتاب پس از چند سال پرتاب فوق سنگین فالکون هوی است. حال باید انتظار داشت بزودی شاهد پرتاب این موشک مورد انتظار شرکت اسپیس ایکس بود.

بازتاب-‌‌این شرکت در حال حاضر مونتاژ موشک را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا به پایان رسانده است. پرتاب برای 31 اکتبر برنامه ریزی شده است. در طی این پرتاب، فالکون هوی مقداری محموله مخفی به وزن حداکثر 4 تن را برای نیروی فضایی ایالات متحده به مدار خواهد فرستاد.

موشک سه ساله اسپیس ایکس بزودی پرتاب می شود

هر پرتاب فالکون هوی بین 97 تا 150 میلیون دلار برای اسپیس ایکس هزینه دارد که بستگی به این دارد که آیا این شرکت بتواند از تمام تقویت کننده های خود دوباره استفاده کند یا خیر. اگر شرکت تنها دو مورد از سه شتاب دهنده را در راه اندازی آینده خود بازیابی کند، قیمت آن حدود 115 میلیون دلار خواهد بود. و این بار تقویت کننده مرکزی برگردانده نمی شود، همانطور که عکس ها نشان می دهد که فاقد تثبیت کننده های خاص است. این احتمالاً به این دلیل است که این مرحله باید طولانی‌تر پرواز کند، بنابراین سوخت کافی برای بازگشت وجود نخواهد داشت.

به یاد بیاورید که فالکون هوی اولین پرواز خود را در اوایل سال 2018 انجام داد. در مجموع، اسپیس ایکس این موشک را تنها سه بار پرتاب کرد. آخرین مورد در تابستان 2019 بود، یعنی بیش از سه سال گذشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید