مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را در ادامه می‌خوانید:

ما نیز نسبت به تغییر ساعت کاری به شش صبح معترض بودیم و اعتراض مان را نیز به دولت گفتیم و تاکید کردیم که در زندگی مردم خلل ایجاد شده است کارمندانی که فرزندان مهد کودکی یا دبستانی داشتند دچار مشکل شده بودند، اگر دولت به این نتیجه رسیده است که زندگی مردم در پی تغییر ساعت آسیب دیده است و نسبت به اصلاح آن اقدام کند بهتر است.

دولت در لایحه ای که به مجلس داد ساعت کاری را ۴۲ساعت در هفته پیش بینی کرده بود که ما این را تغییر و به ۴۰ساعت کاهش دادیم یعنی ساعت کاری چهل ساعت در هفته و هشت ساعت در روز  باشد.

ما موافق دور کاری کارمندان بویژه کارمندان زن هستیم. دوری کاری زمانی که انجام شد فی النفسه خوب بود در زمان کرونا و دولت آقای احمدی نژاد دور کاری اجرا شد بنده در زمان آقای احمدی نژاد که مدیر کل بودم ۱۷ کارمندم را دور کار کردم که اتفاقا کاملا نتیجه داد و بهره‌وری بیشتر شد.

با دوری کاری کارمندان در خانه می مانند ترافیک کمتر می‌شود مصرف انرژی ادارات نیز بالا نمی رود و کارمندان کار را به نحو بهتری در خانه انجام می دهند این تجربه در کل دنیا هم جواب داده است.

در لایحه دولت  در رابطه با دورکاری مسئله ای مطرح نشده است این در اختیار دولت است و نیازمند مصوبه مجلس نیست ما به عنوان قانونگذار در مصوبه کمیسیون که به صحن ارائه دادیم گفتیم پنج روز، روز کاری، چهل ساعت در هفته و هشت ساعت روزانه باشد و اگر این موارد در صحن رای بیاورد  دولت نمی تواند آنها را تغییر دهد ولی اینکه کارمند این پنج روز را در خانه کار کند یا به اداره برود در دست دولت است که تعیین کند.

البته ما در این لایحه پیشنهاد دیگری مبنی تعطیلی شنبه ها به جای پنج شنبه ها را نیز مصوب کردیم  که اگر در صحن رای بیاورد شنبه ها تعطیل می شود و احتمالا با توجه به اینکه اکثریت نمایندگان موافق هستند مصوبه کمیسیون در صحن نیز مصوب می شود دولت نیز باید آنرا اجرایی کند.

عصر ایران/