موارد مشکوک به وبا در مریوان در حال پیگیری است

    کد خبر :919181
موارد مشکوک به "وبا" در مریوان در حال پیگیری است

بیدارپو از واکنش و پیگیری سریع دانشگاه علوم پزشکی در پی نشر خبر مشاهده مورد مشکوک وبا در مریوان خبر داد.

فرزام بیدارپو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: بیماری “وبای التور” ابعاد گسترده ای دارد و خطرات آن باید جدی گرفته شود و انتظار می رود مسئولین شهرستان مریوان همکاری لازم را با شبکه و مرکز بهداشت این شهرستان جهت جلوگیری از شیوع بیماری وبا داشته باشند.

به گفته وی در جلسه هم افزایی و هماهنگی بین بخشی جهت اقدامات کنترلی و پیشگیری از بیماری وبا ،مرز باشماق و اثرات آن از طریق ترانزیت و ورود و خروج مسافری نقش مهمی دارد که کنترل بیماری در این مرز با غربالگری به موقع، سرعت عمل و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به افراد مبتلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: مهمترین اصل در مراقبت این بیماری، تامین آب آشامیدنی سالم، تهیه و توزیع مواد غذایی سالم و رعایت موازین بهداشتی در بحث فاضلاب‌های خانگی است.
وی می گوید با هوشیاری، اقدام سریع و به موقع بتوانیم اقدامات کنترل کننده در این خصوص را به نحو احسن انجام دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه کردستان گفت: با حضور در مرز بین المللی باشماق شهرستان مریوان به صورت میدانی وضعیت موجود از نزدیک بررسی شده است.

وی می گوید غربالگری صحیح مسافران در نقطه صفر مرزی تاثیر بسیار مهمی در کنترل بیماری‌ها دارد و بررسی مبادی ورودی و خروجی مسافران، محل ترانزیت و حمل و نقل کامیون ها، راهکار‌های مناسب به منظور اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و ارتقاء ارائه خدمات ارائه شئه است.

دکتر منصور فیضی، مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان گفت: این بیماری در کشور همسایه، عراق، شیوع گسترده پیدا کرده است .

لازم به ذکر است، گفتنی است تهیه نمونه آزمایشگاهی از چهار مورد مشکوک و ارسال آن به آزمایشگاه مرجع کشوری انجام شده است که به محض حصول نتیجه آزمایشات مراتب جهت آگاهی عموم اطلاع رسانی خواهد گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید