مهران رجبی و حسن عباسی داوران جشنواره عمار

    کد خبر :966418
مهران رجبی و حسن عباسی داوران جشنواره عمار

اسامی داوران بخش مسابقه اختتامیه سیزدهمین جشنواره عمار اعلام شد.

دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، هیئت داوران بخش‌های مختلف از جمله بخش «فیلم داستانی» سیزدهمین دوره این جشنواره را معرفی کرد.

داوران بخش فیلم داستانی:
حسن عباسی

متولد ۱۳۴۵ در ازنا (لرستان) و دانش‌آموخته علوم استراتژیک و عضو هیئت‌علمی دانشگاه است. از فعالیت‌های او می‌توان به برگزاری دوره‌های مختلف «غرب‌شناسی فلسفی، فرهنگی و استراتژیک»، کلاس‌های دکترینال جامع و همچنین دوره‌های «کلبه کرامت» اشاره کرد. وی تابه‌حال بیش از ۱۴۰ کنفرانس علمی در داخل و خارج کشور برگزار کرده و متجاوز از ۳۱ جلد کتاب در حوزه‌های مختلف علوم استراتژیک به رشته تحریر درآورده است. عباسی در حال حاضر، رئیس مرکز «بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ایران» و موسسه اندیشکده یقین است. وی همچنین داوری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را بر عهده داشته و از اعضای هیئت‌داوران ادوار جشنواره عمار در بخش های مستند و فیلم داستانی بوده است.

محمدتقی فهیم

محمدتقی فهیم متولد ۱۳۳۵ در تربت‌حیدریه بوده و بیش از ۳۰ سال در عرصه مطبوعات و هنر فعالیت مستمر داشته است. عضویت در آکادمی و عضو شورای عالی حل اختلاف خانه سینما، مسئولیت صفحه سینمایی روزنامه کیهان، معاونت ارزشیابی، سردبیری نشریه روزانه بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان، عضویت در شورای مرکزی و نایب‌رئیسی انجمن منتقدان نویسندگان سینمای ایران ازجمله سوابق فهیم است. او در دوره چهارم، ششم، دهم، یازدهم و داوزدهم جشنواره مردمی فیلم عمار به ترتیب عضو هیئت‌داوران بخش نقد مقالات و بخش نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی(۲ دوره)، مستند و فیلم داستانی بوده است.

محسن علی‌اکبری

محسن علی اکبری تهیه کننده سینمای ایران است. وی دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. او تهیه کنندگی فیلم های سینمایی بسیاری همچون تلفن همراه رئیس جمهور، کتاب قانون، همیشه پای یک زن در میان است و مریم مقدس را برعهده داشته است.

جهانگیر الماسی

جهانگیر الماسی متولد ۱۳۳۴ در تهران، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته شیمی از دانشگاه جندی‌شاپور و مقطع کارشناسی ارشد حقوق روابط بین‌الملل در سال ۱۳۵۵ است. وی فعالیت هنری خود را در تئاتر از سال (۱۳۴۸) در اهواز آغاز کرد و با بازی در فیلم «ریشه در خون» به کارگردانی سیروس الوند وارد سینما شد. او در کنار فعالیت هنری خود در سینما، تئاتر و تلویزیون به‌عنوان منتقد هنری و نویسنده در زمینه‌های تحقیق در فلسفه هنر شرقی و تاریخ مذهب در مطبوعات دارای تجاربی است.

تشکیل گروه تئاتر آژیده با پرویز بشردوست (۱۳۵۲)، فعالیت در واحد فرهنگی تلویزیون و انتشار نشریه نوشین (۵۹ – ۱۳۵۸) از کارهای اولیه جهانگیر الماسی بوده‌اند.

تدریس در دانشگاه‌ها و مدارس، عضویت در کمیته‌های انتخاب فیلم فجر، کمیته انتخاب انجمن جوانان ایرانی، و انجمن فیلم داخلی جوانان، عضو کمیته انتخاب جشنواره دوسالانه میراث ایرانی و داوری در جشنواره‌ی یونیکا (۱۹۹۴)، از دیگر فعالیت‌هایش به شمار می‌آید. این هنرمند نامزد ۵ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر و عضو هیئت‌داوران بخش داستانی چهارمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار بوده است.

مهران رجبی

مهران رجبی متولد ۱۳۴۰ کرج، لیسانس گرافیک از دانشگاه تهران و فوق لیسانس گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس است. بازی در سینما را از سال ۱۳۷۸ با “کودک و سرباز” به کارگردانی رضا میرکریمی آغاز کرد. یکی از بهترین کارهای او حضور در سریال «روزگار قریب» در سال ۱۳۸۶ بود که نقش میرزا علی اصغر پدر دکتر قریب را ایفا می کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، اختتامیه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، ۲۲ دی ماه سینمافلسطین محل اکران مرکزی آثار منتخب این رویداد، برگزار می‌شود و در این مراسم، از برگزیدگان بخش‌های اعلام شده تقدیر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید