مهدی فخیم‌زاده دکتر نون می‌شود

    کد خبر :812813
مهدی فخیم‌زاده دکتر نون می‌شود

مهدی فخیم‌زاده بعد از سال‌ها دوری از تئاتر با بازی در نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به صحنه بازمی‌گردد.

هادی مرزبان کارگردان این نمایش با اعلام این خبر گفت: بعد از اینکه زمان اجرای نمایش ما به دلیل کرونا به تعویق افتاد، تغییراتی در ترکیب بازیگران ایجاد و قرار شد مهدی فخیم‌زاده نقش دکتر نون را بازی کند و صدرالدین زاهد، بازیگر قدیمی تئاتر نیز در نقش دکتر مصدق روی صحنه خواهد رفت. قرار است تمرین نمایش ما از خرداد آغاز شود و مرداد آن را در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه ببریم.

او درباره همزمان شدن بخشی از اجراهای این نمایش با ماه محرم نیز توضیح داد: ماه محرم شهریور ماه آغاز می‌شود و ما امیدواریم نمایش آنچنان بازتاب خوبی در میان تماشاگران داشته باشد که بعد از ایام سوگواری محرم هم اجرای آن را از سر بگیریم.

هادی مرزبان در ۱۷ سال گذشته بارها برای اجرای نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» دورخیز کرده ولی هر بار اجرای آن به دلایلی به بن‌بست خورده است. قرار بود این نمایش اسفند سال ۹۸ با بازی رضا کیانیان در نقش دکتر نون در تالار وحدت به صحنه برود که همه‌گیری کرونا اجرا را به تعویق انداخت. در آخرین تصمیم‌گیری گروه اجرایی هم مقرر شد نمایش اردیبهشت امسال اجرا شود که اوج‌گیری چندباره کرونا بعد از نوروز، تمرین را متوقف کرد و حالا قرار است نمایش مردادماه اجرای خود را آغاز کند.

به گزارش ایسنا، نمایش «دکتر نون …» بر اساس داستانی به همین نام از شهرام رحیمیان بر بستری عاشقانه و سیاسی اجرا می‌شود و در خلاصه داستان آن آمده است: اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. در کودتای ۱۳۳۲ از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد نخست‌وزیر انجام دهد. اسفندیار زندانی و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید…

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید