مهدی طارمی در میلان

  • ورزشی
  • یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ ۱۵:۳۹
    کد خبر :1017671
مهدی طارمی در میلان

تکلیف حضور مهدی طارمی در میلان روز دوشنبه مشخص می‌شود.

بعد از حضور سردار آزمون، مهاجم ۲۸ ساله تیم ملی فوتبال ایران در رم، حالا شایعات درباره حضور مهدی طارمی، دیگر مهاجم سرشناس ایرانی در سری‌آ ایتالیا افزایش پیدا کرده است. البته که این شایعه مربوط به امروز و دیروز نیست و الان قریب به چندماهی می‌شود که مهدی طارمی تبدیل به یکی از گزینه‌های خط حمله میلان شده است.

مهدی هم درست مثل ماجرای سردار آزمون، بار‌ها به تیم‌های ایتالیایی وصل شده، ولی تا به الان نقل‌وانتقالش نهایی نشده است. البته که به نظر می‌رسد این پرونده هنوز بسته نشده و فردا، روز سرنوشت‌سازی در پرونده این مهاجم بوشهری و انتقالش به میلان خواهد بود؛ دست کم این خبری است که روزنامه مطرح «گاتزتا دلو اسپرت» نوشته است. در گزارشی که این روزنامه روی خروجی سایتش گذاشته این‌طور آمده است که «ماجرای مهدی طارمی و میلان هنوز تمام نشده و قسمت آخر این داستان دست نخورده باقی مانده است. این داستان قرار است فردا نوشته شود چراکه میلان تصمیم گرفته آخرین پیشنهادش برای دراختیار داشتن این مهاجم ایرانی را به پورتو ارائه دهد. پیشنهاد جدید اهمیت زیادی دارد، چون این بار میلانی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که برای رضایت مسئولان پورتو، ۱۵ میلیون یورو بپردازند و طارمی را به ایتالیا ببرند. رویکرد مسئولان میلان نسبت به مهدی طارمی کاملا روشن است، چون میلانی‌ها از ماه‌ها قبل او را به عنوان آلترناتیوی برای اولیویه ژیرو درنظر داشته‌اند. طارمی علاوه بر قابلیت‌های فنی، فیزیک مناسبی هم برای حضور در سری‌آ ایتالیا دارد. از این گذشته او تجربه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را هم دارد که دست برقضا تجربه چندان بدی هم نیست».

باوجود علاقه شدید میلانی‌ها به مهدی طارمی، این نقل‌وانتقال تا به الان به مرحله نهایی نرسیده و دلیل آن رقم بالایی است که پورتو برای این مهاجم ایرانی می‌خواهد. گاتزتا در این مورد هم می‌نویسد: «میلان تا به الان یکی دو بار برای خریدن مهدی طارمی که قراردادش انتهای ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد پا پیش گذاشته، اما همیشه دو جواب مشخص از طرف پورتو شنیده است: یا ۳۰ میلیون یورو بدهید و یا اینکه حرفش را نزنید. میلان نه حاضر است ۳۰ میلیون یورو برای مهدی بپردازد و نه اینکه حتی حاضر شده رقم ۲۰ میلیون یورو، پیشنهاد آخری که پورتو روی میز گذاشته، را برای این بازیکن ایرانی بپردازد. اتفاقا میلانی‌ها هفته گذشته برای دومین‌بار برای خریدن طارمی اقدام کردند که مذاکرات دوباره به بن‌بست خورد».

فردا همه چیز روشن می‌شود

مهدی طارمی در شرایطی کارش را با پورتو در لیگ پرتغال شروع کرده که به نظر می‌رسد هنوز از حضور در میلان ناامید نشده است. آن‌طور که این روزنامه ایتالیایی نوشته، میلان قرار است فردا تکلیف مهدی طارمی را روشن کند. «میلان قرار است فردا، آخرین پیشنهادش برای خریدن مهدی طارمی را به پورتو ارائه کند و امیدوار است که این پیشنهاد مورد استقبال طرف پرتغالی قرار بگیرد. اگر همه چیز خوب پیش برود، طارمی تبدیل به یکی از ضلع‌های مثلث هجومی میلان خواهد شد و در سیستم ۳-۳-۴ این تیم به میدان خواهد رفت؛ به‌ویژه اینکه او توانایی بازی کردن در پست وینگر را هم دارد. البته که میلان به غیر از طارمی گزینه دیگری هم برای خط حمله‌اش درنظر گرفته است: اوگو اکیتیکه، که پاری‌سن‌ژرمن درنظر دارد این بازیکن را به آینتراخت بفروشد. باوجود این، مذاکره میلان با این بازیکن و پاری‌سن‌ژرمن چندان ساده و راحت نخواهد بود. اتفاقا به همین دلیل است که میلان هنوز هم لورنزو کولومبو را نگه داشته تا اگر مذاکرات با طارمی و گزینه جانشین خوب پیش نرود، او بتواند مهاجمان این تیم را در ادامه مسیر همراهی کند».

در ادامه این گزارش، اشاره‌ای هم به مسیر مهدی طارمی تا رسیدن به پورتو شده و نوشته شده است که «طارمی تاریخچه بسیار خاصی دارد. او در ۲۵ سالگی در پرسپولیس چهره شد و بعد در ۲۶ سالگی راهی الغرافه در قطر شد که نتوانست در این باشگاه کار بزرگی را رقم بزند. اگر قرار باشد کارنامه او در لیگ قطر مورد ارزیابی قرار بگیرد باید گفت که توانست در ۳۰ مسابقه ۱۳ گل بزند. با وجود این، از زمانی که این بازیکن ۳۱ ساله راهی پرتغال شده شرایط فرق کرده است؛ او ابتدا در ریوآوه خوب کار کرد و سپس هم سر از پورتو درآورد. زدن ۵۷ گل در ۲ فصل حضور در پورتو نشان می‌دهد که او قابلیت‌های خاص خودش را دارد. ضمن اینکه ۵ گل هم در لیگ قهرمانان اروپا زده که نباید از یاد برد».

منبع: فوتبال ۳۶۰

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید