مهدی سنایی در پایان ماموریتش در اینستاگرام چه نوشت؟

    کد خبر :665127

مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو در پایان ماموریت ۶ ساله در روسیه در صفحه اینستاگرامش با اشاره به اقدامات انجام شده در این دوران، نوشت: روابط اقتصادی ۲ کشور همانند ارتباطات مردمی طرفین، ظرفیت های تحقق نیافته بسیاری دارد.

 

«مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در پایان ماموریتش در صفحه اینستاگرامش نوشت: «دوستان عزیز سلام! دوره خدمتم به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به سر رسید. در اینجا می خواهم از همه شما دوستانم در فضای مجازی که در این مدت با تشویق‌ها، پیام‌ها و پیشنهاد‌های جالب مرا همراهی کردید سپاسگزاری کنم. تاثیر و نقش فضای مجازی چنان بسیار است که مرزبندی آن با دنیای حقیقی امکانپذیر نیست و صمیمانه عرض می کنم که بسیاری از کامنت‌ها و پیام‌های شما برایم الهام بخش بود و ایده‌های تازه‌ای در کارم مطرح می‌کرد و بابت آن و همچنین همه انرژی مثبتی که می‌دادید از شما ممنونم.

 

با ایرانیان عزیز مقیم روسیه، دانشجویان، تجار، پزشکان و سایر عزیزان، در تمام مدت ارتباط صمیمی داشته‌ام و در کنار هم بوده‌ایم که بابت این همراهی از آنان سپاسگزارم.

 

در طول شش سال گذشته با وجود سختی‌ها، با اهتمام، جدیت و هماهنگی که به کار گرفته شد، خوشبختانه روابط ایران عزیزمان با همسایه مهم شمالی هم از جهت کمی و هم کیفی تحولات مثبت بسیاری را شاهد بود.

 

این واقعیت بارها از زبان مقامات دو کشور و همچنین تحلیلگران بین المللی بیان شده است.

 

سطح تعاملات دو کشور در همه حوزه های سیاسی، امنیتی، منطقه‌ای، بین‌المللی، دفاعی، علمی، دانشگاهی، مطالعاتی و فرهنگی ارتقا یافت و برای این منظور ساختارها و دیالوگ‌های مختلفی شکل داده شد.

 

در حوزه اقتصادی نیز اسناد پایه و ضروری امضا، مجوز صادرات سه گانه محصولات لبنی، دامی و آبزیان گرفته و این محصولات ایرانی وارد بازار روسیه شد. تعرفه‌ها برای اقلام اصلی کاهش یافت و در نتیجه آن صادرات ایران به روسیه طی چند سال چند برابر گردید.

 

همچنان‌که اخیرا وزیر روس و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی اعلام کرد چندین پروژه بزرگ در حوزه انرژی اتمی، حرارتی، نفت و راه آهن از سوی روسیه در ایران آغاز شد.

 

روابط اقتصادی دو کشور همانند ارتباطات مردمی طرفین، ظرفیت های تحقق نیافته بسیاری دارد و امیدوارم با زمینه هایی که فراهم شده و با پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا که اخیرا اجرایی شد بخش تجاری و اقتصادی دو کشور بتواند از این ظرفیت‌ها بهره بگیرد.

 

برای بنده به عنوان یک خدمتگزار در این مسیر مهم تر از هر چیز تامین منافع ملی و تحقق اهداف کشور و مردم شریفمان بوده و تمام توانم را در این مسیر به کار گرفته‌ام.

 

خداوند سبحان را شکرگزارم که این توفیق را برایم فراهم کرد و برای همه‌ی شما و میهن عزیزمان ایران سربلندی آرزو می کنم.

 

ارادتمند شما

مهدی سنایی»

 

به گزارش فارس، مهدی سنایی از آبان ماه ۱۳۹۲ به این سمت منصوب و پایان آذر ماه نیز ماموریتش در مسکو خاتمه یافت. کاظم جلالی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی به جای سنایی عهده دار سفارت ایران در مسکو شد و امروز (یکشنبه) و پیش از عزیمت به محل ماموریت با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و خداحافظی کرد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. متنفر گفت:

    حالا پدر زن سفیر ایام نوروز کجا بره؟ خود سفیر که باید منبعد پای پنجره؟ بنشیند و اندیشه کند که چه فکر می کردم؟ چی شد؟ باید که همپالکی های همجوار او در مسکو و تهران درس عبرت بگیرند، و اکنون راه باز کنید، خلف سفیر پس از هروله بین المقامات والادارات در راه مسکو است!

دیدگاهتان را بنویسید