منظور از پله مصرف در نرم افزار برق من چیست؟

    کد خبر :888821

نرم افزار برق من از جمله خدمات مجازی است که شرکت توانیر برای سهولت در امر خدمت رسانی به مشترکین برق راه اندازی کرده است؛ نرم افزاری که بخش قابل توجهی از نیازهای مشترکین به خدمات مرتبط با انرژی برق مثل دریافت قبض و پرداخت آن را در بر می گیرد.

«بازتاب»، از جمله قابلیت های مهمی که در نرم افزار برق من برای مشترکین در نظر گرفته شده است و به ایشان در مدیریت مطلوب مصرف کمک شایانی می کند، باید به قابلیت انتخاب پله مصرف برق اشاره کرد.

امکان مهم و قابل توجهی که علاوه بر کمک به مشترکین در مدیریت آگاهانه مصرف برق همچنین سبب خواهد شد تا مشترکین قبض نهایی خود را با تخفیف پرداخت کنند.

در واقع امکان انتخاب پله مصرف برق، خدمت جدیدی از شرکت توانیر است که علاوه بر فراهم کردن شرایط لازم برای آگاهی شهروندان از الگوی مصرف برق منطقه محل سکونت و رعایت آن، همچنین به ایشان کمک خواهد کرد تا میزان مصرف برق خود را آگاهانه مدیریت کنند.

به صورت کلی انتخاب پله مصرف برق برای مشترکین این امکان را فراهم خواهد کرد تا ضمن ارزیابی مصرف برق گذشته و آگاه شدن از میزان مصرف، همچنین بتوانند به صرفه ترین پله ی مصرفی را انتخاب کنند و از این طریق میزان مصرف برق خانگی خود را مدیریت کنند.

بر این مبنا اگر مشترکان برق بتوانند در ماه‌های گرم سال مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داده و به زیر الگوی مصرف برسانند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف معادل قیمت تأمین برق یعنی ۲۵۰ تومان پاداش گرفته و از دولت بستانکار می‌شوند؛ البته این در حالی است که دولت در چارچوب الگوی مصرف، برق را به نرخ یارانه‌ای و به صورت میانگین کمتر از یک سوم این قیمت در اختیار مشترکان قرار می‌دهد و پاداش کاهش مصرف در زمان پیک و اوج بار شبکه، می‌تواند تا ۲ برابر قیمت تأمین برق هم افزایش یابد.

این اقدام همچنین سبب خواهد شد تا مشترکینی که اقدام به انتخاب پله مصرف انرژی برق می کنند، شامل تخفیف 5 درصدی شوند.

همانطور که اشاره شد مشترکین برق می توانند با مراجعه به نرم افزار برق من و نیز وب سایت برق ایران نسبت به انتخاب پله مصرف اقدام کنند.

قابل ذکر است که کارشناسان و متخصصان شرکت توانیر پیش بینی می کنند با اجرایی شدن طرح امکان خرید پله مصرف به واسطه امکان مدیریت مصرف توسط مشترکین شاهد چیزی حدود 14 تا 15 درصد کاهش مصرف برق در کشور باشیم.

در بخش پایانی و در قالب تصویر روش فعال سازی پله مصرف از طریق نرم افزار برق من توضیح داده شده است:

مرحله اول:

وارد نرم افزار برق من شده و گزینه انتخاب پله مصرف را انتخاب می کنیم.

مرحله دوم:

در مرحله دوم و از میان شماره قبض هایی که ثبت کرده ایم، یکی را انتخاب می کنیم.

مرحله سوم:

در مرحله سوم نرم افزار ضمن متناسب به مصرف دوره پیشین به ما الگوی مناسب را پیشنهاد می کند و در صورت اینکه در دوره پیشین خارج از الگو برق مصرف کرده باشیم توضیح می دهد که در صورت کاهش مصرف و رعایت الگو می توانیم از تخفیف 5 درصدی برخوردار شویم.

در این مرحله گزینه انتخاب پله مصرف را می زنیم و وارد مرحله بعد می شویم.

مرحله چهارم:

در مرحله چهارم پله های متفاوتی متناسب با میزان نیاز به برق در اختیار ما قرار دارد که یکی از این پله ها را می توانیم انتخاب کنیم.

دقت داشته باشید که در این مرحله در صورت انتخاب پله در سقف الگو و رعایت آن می توانید از تخفیف 5 درصدی در قبض دوره بعد برخوردار شوید.

مرحله پنجم:

در مرحله پنجم قیمت دقیق هر پله نمایش داده شده است که می توان انتخاب کرد و وارد مرحله بعد شد.

مرحله ششم:

در مرحله ششم توضیحات دقیقی در مورد پله انتخابی و قیمت آن در اختیار ما قرار دارد که در صورت تأیید می توانیم انتخاب کرده و انتخاب پله مصرف را نهایی کنیم.

مرحله هفتم:

در مرحله نهایی پیغامی ناظر بر خرید موفق روی صفحه تلفن همراه نمایش داده می شود که به معنی پایان عملیات انتخاب پله مصرف است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید