منطقه ویژه خلیج فارس، گواهی امنیت اطلاعات دریافت کرد

    کد خبر :50554

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع موفق به اخذ گواهی استاندارد امنیت اطلاعات ایزو27001 (ISMS) از سازمان افتا شد.

به گزارش ایلنا ، به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ مدیر عامل منطقه ویژه در این خصوص گفت: این اولین گواهی استاندارد ISMS دریافت شده در بین مناطق ویژه صنعتی کشور است.

حسن خلج طهرانی افزود: این شرکت پس از دو سال تلاش مستمر و همکاری تمامی حوزه ها با مدیریت مجدانه واحد انفورماتیک و سیستم ها ، موفق به اخذ این گواهی معتبر شده است.

نایب رییس هیات مدیره منطقه ویژه اضافه کرد: با توجه به الزام دولت مبنی بر امن کردن وضعیت فضای مجازی و آمادگی در برابر تهدیدات سایبری؛ منطقه ویژه الزامات این استاندارد را در خط مشی خود قرار داد.

وی ادامه داد: واحد انفورماتیک با همکاری کمیته سیستم های مدیریت یکپارچه و واحد های مرتبط اقدام به بررسی وضعیت اولیه، تغییر و تدوین مستندات لازم و اجرای سیاست های امن سازی اطلاعات در سطح کاربران، شبکه، ذی نفعان و شرکا کرد.

خلج طهرانی افزود: تجهیزات مورد نیاز برای بهبود وضعیت زیر ساخت هایICT تدارک دیده شد زیرا فرهنگ سازی جزو اقدامات مهم این پروژه بوده است به همین دلیل از همکاری سازمان های افتا، پلیس فتا و حراست استفاده شد و خدمات مشاوره و آموزش به شرکت های مستقر در منطقه ویژه شامل شرکت های تولید فولاد و آلومینیوم ارائه شد.

این مقام مسوول در پایان اضافه کرد: اخذ این استاندارد به علت فنی و سیستمی بودن و نیاز به تامین زیر ساخت های خاص و همچنین نیاز به داشتن دانش اختصاصی جزو استانداردهای سخت جهت استقرار است.

مدیریت فن آوری اطلاعات منطقه ویژه نیز، استقرار و اجرای این استاندارد را به علت بهبود وضعیت امنیت اطلاعات، ارتقاء فرهنگ کاربران، آمادگی شرایط اضطراری و در نهایت ارتقاء بهره وری به مدیران متولی امر در سایر ارگان ها توصیه کرد.

محمد کوهستانی افزود: گواهی امنیت اطلاعات ISMS برای بهبود محرمانگی، صحت و در دسترس پذیری اطلاعات سازمان مستقر می شود.

وی ادامه داد: منطقه ویژه، گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001؛ سیستم مدیریت محیط زیست ایزو 14001؛ سیستم مدیریت آموزش ایزو 10015؛ سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان ایزو 10002 و سیستم مدیریت ایمنیOhsas 180001 را کسب کرده است.

کوهستانی از مساعدت و حمایت های همه جانبه مدیریت منطقه ویژه و همچنین از تلاش همکاران خود برای رسیدن به این مهم سپاسگزاری کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید