منتظر هدست واقعیت مجازی اپل در سال 2023 باشید

    کد خبر :957933
هدست واقعیت مجازی

مدتهاست که شایعاتی درباره هدست واقعیت مجازی اپل دریافت می‌کنیم. هدستی که بی شک انتظار داریم در آینده نزدیک با گذر مدت زمان طولانی از انتشار شایعات آن، معرفی شود.

بازتاب-  این هدست که گفته می‌شود یک دستگاه واقعیت مجازی یا افزوده محسوب شده دارای سیستم عامل اختصاصی بوده که توسط اپل توسعه یافته است. تاکنون به دلیل وجود مشکلات نرم افزاری معرفی هدست با تاخیرهایی رو به رو شد. تا پیش از این انتظار داشتیم طی رویداد WWDC 2022 اپل چنین محصولی را معرفی کند اما همانطور که گفته شد، وجود مسائل فنی و نرم افزاری مانع از رونمایی گشته و این شرکت کوپرتینویی نیز تصمیم گرفته در تاریخ دیگری اولین هدست واقعیت مجازی یا ترکیبی خود را معرفی کند.

در حالی که شرکت‌های مختلف مدت‌هاست که در این صنعت حضور دارند، اما ما تنها شاهد انتشار شایعاتی درباره محصول اپل هستیم و تاکنون در واقعیت هیچ دستگاهی با این ویژگی معرفی نشد. مینگ چی کو تحلیلگر شناخته شده صنعت در جدیدترین یادداشت خود بیان داشت که مشکلات نرم افزاری موجب شده اپل عرضه هدست واقعیت مجازی خود را در نیمه دوم سال 2023 انجام دهد.

البته گفته شده در اوایل سال 2023 نیز باید شاهد معرفی این محصول پوشیدنی باشیم. به جرات می‌توان مینگ چی کو تحلیلگر صنعت را در ارائه اخباری پیرامون اپل صحیح دانست. زیرا این فرد بیشتر به ارائه گزارش و پیش بینی درباره محصولات اپل می‌پردازد. در این گزارش آمده محموله لوازم جانبی دستگاه نیمه نخست سال آینده عرضه خواهد شد.

اطلاعات دقیقی از هدست آینده اپل در دست نیست و باید منتظر ماند تا رسما این شرکت کوپرتینویی با معرفی محصول پوشیدنی خود به شایعات پایان دهد. تاکنون با گزارش‌های متعددی درباره هدست وی آر اپل رو به رو بودیم اما هیچ یک به تایید یا تکذیب این شرکت نرسید.

هدست واقعیت مجازی

پیش از این، Kuo ادعا کرده بود که دستگاه AR/VR یا هدست واقعیت ترکیبی اپل می‌تواند در یک رویداد رسانه‌ای در ماه ژانویه معرفی شود و عرضه انبوه آن از سه ماهه دوم سال آغاز خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا تاخیر در حمل و نقل منجر به عقب نشینی برای اعلام دستگاه خواهد شد یا خیر.

اگر این دستگاه در اوایل سال 2023 معرفی نشود، WWDC 2023 در حدود ماه ژوئن باید فرصت خوبی برای غول فناوری کوپرتینویی باشد تا از دستگاه جدید رونمایی کند و کیت توسعه نرم افزار (SDK) خود را به همگان نشان دهد. توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه‌های AR/VR دستگاه وارد فاز عملیاتی شده و شروع به توسعه اپ‌هایی خواهند کرد.

مینگ چی کو همچنین انتظار دارد که محصول آتی اپل در زمینه قیمت گذاری گران باشد. او پیش‌بینی می‌کند که به دلیل قیمت‌گذاری، این شرکت کمتر از 500000 دستگاه را در سال 2023 عرضه خواهد کرد. برای اطلاع از ویژگی‌ها و قیمت دستگاه باید چند هفته یا چند ماه دیگر منتظر بمانیم.

شایعات پیرامون این هدست کم نیست و شرکت کوپرتینویی هم سعی داشته همیشه سکوت کند تا اطلاعاتی از پروژه آینده به بیرون درز پیدا نکند. پیش بینی شده در ابتدا سال آینده اپل طی رویدادی هدست را معرفی کند و به شایعات پایان دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید