مناقشه بر سر «اسپایدرمن» ادامه دارد

    کد خبر :596385

در حالی که «اسپایدرمن» به مناقشه‌ای جدی بین دیزنی و مارول با سونی بدل شده و این ابرقهرمان را از جهان سینمایی مارول جدا کرده، این موضوع با موضع‌گیری دختر استن لی روبرو شده است.

دختر استن لی که خالق بسیاری از شخصیت‌های داستان‌های مصور مارول است، وارد درگیری مارول استودیو و سونی شده است. در حالی که پدر او یکی از خالقان «اسپایدرمن» یا «مرد عنکبوتی» بود، اکنون جی‌سی لی اطمینان خاطر داده است که نه مارول و نه دیزنی تلاشی برای تداوم این راه پس از مرگ پدرش نشان نداده‌اند. این در حالی است که استودیو مارول اخیرا ادعا کرده بود این فیلم‌ها را ادامه می‌دهد.

دختر استن لی در سخنانی که به نفع سونی زده، علیه دیزنی و استودیو مارول وارد عمل شده است. او گفته است: وقتی پدرم فوت شد، نه مارول و نه دیزنی سعی نکردند تا با من صحبت کنند. از روز اول آنها پدرم را به فراموشی سپردند و هیچ کس بدتر از این ۲ استودیو یعنی مارول و دیزنی به پدرم آسیب نزد.

در حالی که ممکن است دختر استن لی به صورت مستقیم پس از درگذشت پدرش اختیاردار این میراث نباشد اما جایگاه دیزنی و مارول در این میان بسیار پیچیده است.

در یکی دو روز اخیر اختلاف نظر بین مارول و سونی آینده «مرد عنکبوتی» را مبهم کرده و از آنجا که مارول و شریکش دیزنی، سود بیشتری از فیلم‌های آینده «مرد عنکبوتی» طلب کردند، سونی با مخالفت با این امر، عملا موجب بیرون کشیده شدن «مرد عنکبوتی» از مجموعه فیلم‌های ابرقهرمان‌های مارول شده است.

توافق نداشتن بر سر این امر به معنی ایجاد خلاء در دنیای خیالی مارول می‌شود. این در حالی است که رابرت داونی جونیور و کریس اوانز نیز برای آخرین بار در فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» مارول حضور یافتند.

پیشینه این ماجرا به سال ۲۰۱۵ بازمی‌گردد که سونی و مارول به توافق رسیدند تا اسپایدرمن در پنج فیلم سینمایی مارول حضور یابد. بر مبنای این توافق «کاپیتان آمریکا»، «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، «انتقام جویان: جنگ ابدیت» و «انتقام جویان: پایان بازی» و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» با بازی تام هالند در نقش مرد عنکبوتی ساخته شد.

فروش بیش از یک میلیارد دلاری «مرد عنکبوتی: دور از خانه» موجب شده تا مارول در صدد کسب سود بیشتر از این شخصیت برآید و سونی نیز با این درخواست مخالفت کند.

اکنون جوان سلیا لی از سونی حمایت کرده و معتقد است مارول و دیزنی درصدد کنترل مطلق آثار خلق شده توسط پدرش هستند در حالی که باید به کمپانی‌های دیگری که برای استن لی و میراثش احترام قائل هستند، توجه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید