مناطق موردنظر برای فرود فضانوردان ناسا روی ماه مشخص شد

    کد خبر :933997
ماه

سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا) 13 منطقه احتمالی را برای فرود فضانوردان آینده بر ماه تحت ماموریت آرتمیس انتخاب کرده است. مناطقی که فضانوردان آینده در آن فرود خواهند آمد.

بازتاب- خاطرنشان می‌شود که همه مناطق در نزدیکی قطب جنوب ماهواره زمین قرار دارند. اینها عبارتند از: لبه دهانه فاوستینی، ارتفاعات نزدیک دهانه شاکلتون، چندین مکان در لبه دهانه De Gerlach، دهانه مالاپرت، چندین مکان در لبه دهانه Nobile و مکان‌های دیگر.

هر منطقه دارای محدوده‌ای از مکان‌های فرود بالقوه به عنوان بخشی از مرحله سوم برنامه آرتمیس است، که اولین مأموریتی بوده در آن خدمه‌ای روی سطح ماه فرود می‌آیند، از جمله اولین زنی که پا بر روی سطح ماه می‌گذارد.

این سازمان تاکید کرد که محل فرود خاص به انتخاب زمان پرتاب بستگی دارد. در این خصوص پس از مشخص شدن تاریخ‌های نهایی پرواز تصمیم‌گیری خواهد شد. ناسا در بهار 2019 اعلام کرد که برنامه فرود فضانوردان روی ماه موسوم به آرتمیس شامل سه مرحله است. اولین مورد پرتاب به فضا با استفاده از پرتاب جدید سیستم پرتاب فضایی فضاپیمای اوریون بوده که در حالت بدون سرنشین، چندین مدار به دور ماه خواهد چرخید و به زمین باز خواهد گشت. دومی پرواز به دور ماهواره طبیعی زمین با خدمه است که برای سال 2023 برنامه ریزی شده است. در مرحله سوم که مربوط به سال 2025 می‌شود، ناسا انتظار دارد فضانوردان را به ماه ببرد و سپس آنها را در اواسط 2030 به مریخ بفرستد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید