ممنوعیت سکونت اتباع خارجی در اطراف حرم شاهچراغ

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۵:۱۰
    کد خبر :1016837
سکونت اتباع خارجی حرم شاهچراغ

استاندار فارس در نشست خبری خودر بمناسبت هفته دولت به پرسش های خبرنگاران در مورد وضعیت اتباع بیگانه پاسخ داد.

دکتر محمد هادی ایمانیه در پاسخ به سوال در مورددغدغه شهروندان استان در مورد وضعیت نامطلوب ورود غیر قانونی ، اقامت و اشتغال اتباع بیگانه خصوصا اتباع افغانستان در سطح شیراز و استان فارس گفت: هر نوع اجاره دادن و اسکان اتباع بیگانه در محدوده اطراف حرم شاهچراغ (ع) و بافت تاریخی و منطقه ۸ شهرداری شیراز ممنوع می شود و پس از اطلاع رسانی در ۲۰ روز آینده کلیه اتباع بیگانه از این منطقه اخراج می شوند.

دکتر محمد هادی ایمانیه درباره اشتغال اتباع بیگانه در استان گفت در مشاغلی که شهروندان ایرانی قادر به انجام آن باشند اشتغال و بکارگیری اتباع بیگانه اعم از مجاز یا غیرمجاز ممنوع است .

وی تاکید کرد اتباع بیگانه به هیچ وجه نمی توانند به شغل فروشندگی در اصناف مختلف بپردازند و در صورت مشاهده یا گزارش سریعا برخورد می گردد.

استاندار فارس گفت بزودی برای اتباع بیگانه حاضر در استان کارت هوشمندی صادر میگردد و بعد آن کلیه کارفایان و شهروندان ایرانی ملزم می شوند بکارگیری یا اسکان اتباع بیگانه را با ذکر دقیق مشخصات آنان به اداره اطلاعات اعام کنند و در صورتی که هر فرد ایرانی از گزارش بکارگیری و اسکان اتباع بیگانه در استان فارس خودداری کند متهم به اقدام علیه امنیت ملی شده و طبق ضوابط و مقررات جرائم امنیتی با او برخورد ویژه صورت خواهد گرفت که نحوه اجرای این طرح اطلاع رسانی می شود.

بر اساس آمار اعلام شده توسط مدیرکل اتباع خارجی استانداری فارس تعداد اتباع خارجی شناسایی شده در استان فارس ۳۵۸۰۰۰ نفر بوده که تعداد ۱۲۰ هزار تن از این افراد پس از به قدرت رسیدن مجدد طالبان در افغانستان وارد استان فارس شده و بدون از مدرک معتبر ساکن شده اند.

 فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید