مقاوم‌سازی دیتاسنترها در برابر زلزله بررسی می‌شود

    کد خبر :198841

سمینار مقاوم‌سازی مراکز داده (دیتاسنترها) در برابر زلزله با هدف بررسی اثرات زلزله در شبکه هایی ارتباطی توسط ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی برگزار می‌شود.

مهندسی زلزله یکی از دانش‌های توسعه‌یافته است که راهکارهای آزمون شده‌ای را برای مقاوم‌سازی مراکز داده (دیتاسنترها) به عنوان حیاتی‌ترین رکن خدماتی و اطلاعاتی جوامع امروزی، ارائه داده است.

از سوی دیگر پدیده طبیعی زلزله و تبعات آن از دیرباز موجب نگرانی نوع بشر و بعضا عامل اختراعات و منشا تصمیماتی نیز بوده است. اما در جهان امروز دامنه اثرات زمین‌لرزه فراتر از محدوده جغرافیایی محل رخداد است و ممکن است سلسله بحران‌های ثانویه ناشی از زمین‌لرزه از قبیل قطع ارتباطات، قطع شبکه‌های اطلاعاتی، سیستم‌های بانکی، سامانه‌های حمل‌ونقل و سیستم‌های قضایی و انتظامی، سامانه‌های مدیریت منابع سوخت و انرژی، پست و ابزارهای احراز هویت و مالکیت به‌مراتب فاجعه‌بارتر از زمین‌لرزه باشد.

در این راستا ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی فناوری ریاسا جمهوری ، اقدام به برگزاری سمینار یک روزه با هدف بررسی مقاوم‌سازی مراکز داده در برابر زلزله کرده است.

در این سمینار «امیلینو ساپینا – EMILIO SAPIN»، کارآفرین و از متخصصان حوزه مقاوم‌سازی مراکز داده از سخنرانان اصلی است.

به گزارش مهر، سمینار مقاوم‌سازی مراکز داده در برابر زلزله ۲۴ دی‌ماه در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید