مفاد قراردادهای نفتی در هیچ جای دنیا علنی نیست

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۲:۱۹

یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر این‌که قراردادهای نفت و گاز در هیچ جای دنیا به صورت علنی نیست، گفت: در کشورهای پیشرفته هم قراردادهای بالادستی علنی نیستند.

مرتضی بهروزی‌فر با بیان این‌که لازم نیست جزییات قراردادهای نفتی در سایت وزارت نفت قرار بگیرد، اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته قراردادهای بالادستی علنی نیستند. من فکر نمی‌کنم مفاد هیچ قراردادی بین‌المللی منتشر شود. در نفت هم امکان‌پذیر نیست همه مفاد را علنی کنیم.

وی ادامه داد: ما همیشه به نفع شرکت‌های داخلی کار کردیم و عملکرد وزارت نفت به این صورت بوده در شرایط یکسان شرکت‌های داخلی به شرکت‌های خارجی ترجیه داده شده‌اند.

اهمیت نفت و گاز تا ۵۰ سال آینده امکان‌ ناپذیر است

این کارشناس اقتصادی در ادامه با تاکید بر اهمیت نفت و گاز تصریح کرد: تا ۲۰ سال آینده امکان این‌که ناف اقتصاد کشور از نفت و گاز جدا شود، وجود ندارد. حداقل تا ۲۰ سال آینده انرژی‌های تجدیدپذیر جایگزین نفت و گاز نخواهند شد و من فکر نمی‌کنم حتی تا سال ۲۰۵۰ نفت و گاز کنار گذاشته شود.

بهروزی‌فر ادامه داد: زغال سنگ همچنان بزرگ‌ترین تامین‌کننده انرژی دنیاست و با آمدن نفت و گاز، زغال سنگ کنار گذاشته نشد، بنابراین ممکن است با وجود انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان دنیا به نفت و گاز احتیاج داشته باشد.

شب گذشته یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری بر شفافیت قراردادهای نفتی تاکید کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید