معماری ایستگاه مترو در تهران به سبک کلیسا/ عکس

    کد خبر :1050197
معماری ایستگاه مترو به سبک کلیسا

پس از تحول در طراحی و اجرای ابنیه ایستگاه های جدید مترو از جمله ایستگاه های شهدای هفدهم شهریور، میدان جهاد و میدان کتاب، شرکت مترو تهران طراحی جالب و متفاوتی برای دو ایستگاه بهار شیراز و استاد نجات الهی متناسب با فضای پیرامونی آنها در خط ۷ مترو طراحی کرده است.

یاشار لطفی، دبیر کمیته معماری و تابلوهای هنری شرکت متروی تهران گفته است:

طرح‌های متفاوتی برای دو ایستگاه بهارشیراز و استاد نجات اللهی به تصویب کمیته معماری شرکت مترو رسید و اجرای آنها در دستور کار قرار گرفت. این امر با نگاه ویژه به مقوله هماهنگی سازه‌های مترو با بافت پیرامونی هر ایستگاه و همچنین بهبود و ارتقای کیفیت فضاهای بیرونی و داخلی ایستگاه‌ها جهت شادابی و حظ بصری مسافران و افزایش بهره‌وری کارکنان شاغل در هر ایستگاه صورت‌پذیرفت که امیدواریم مورد قبول شهروندان قرار گیرد.

معماری ایستگاه مترو

وی در ادامه به برخی ملاحظات در نظر گرفته شده برای طراحی و معماری این دو ایستگاه اشاره کرد و افزود:

ورودی شمالی ایستگاه شهید نجات اللهی در خیابان کریمخان زند و مجاور بوستان حضرت مریم مقدس (س) واقع شده و با توجه به استفاده اقلیت‌های مذهبی از کلیسای سرکیس مقدس، سعی شده طرح سقف کاذب، رنگ‌های به کار رفته در سازه‌ها و همچنین معماری کل فضاها با این مکان مذهبی همخوانی داشته باشد.

معماری ایستگاه مترو

لطفی ادامه داد:

به گزارش روزیاتو، در مورد ایستگاه بهار شیراز نیز در عین لحاظ کردن هنر ساده‌گرایی در معماری ابنیه موجود، از رنگهای متنوع و خصوصاً رنگ سبز به عنوان نمادی از فصل بهار استفاده می شود و تلفیق آجر با مصالح جدید به همراه نورپردازی در این ایستگاه، بخشی از فرم سالن فروش بلیت را در بر می گیرد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید