معرفی گوشی موتورولا Moto G14/اقتصادی جذاب

    کد خبر :1012445

شرکت موتورولا از برندهای موفق و زیربرند لنوو بوده که هر سال نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند خود را معرفی و عرضه می‌کند. در این بین اخیرا موتورولا Moto G14 را به عنوان گزینه‌ای اقتصادی عرضه کرد.

بازتاب-گوشی موتورولا Moto G14 یک میان رده بوده با مشخصات رده پایین که قیمت بسیار مناسب هم شامل آن شد. گزینه‌ای که نباید انتظار بالایی داشت اما می‌تواند برای کاربری روزمره مفید باشد.

در ادامه به طور کامل با Moto G14 آشنا خواهیم شد.

 

طراحی و ساخت

این تلفن هوشمند دارای ابعاد 161 در 73 در 8 میلیمتر بوده و وزن 177 گرمی دارد. دستگاه بدنه کاملا پلاستیکی داشته و از استاندارد نسبتا ضدآب IP52 برخوردار است. در بخش طراحی حسگر اثرانگشت جانبی، پورت USB-C و جک 3.5 میلیمتری هدفون دارد.

همچنین باید به نمایشگر کم حاشیه دارای حفره دوربین وسط پرداخت. دستگاه در عقب جزیره دوربین مربعی داشته که شامل دو حسگر دوربین به صورت عمودی می‌شود. بنابراین می‌توان طراحی و ساخت این مدل را رضایت بخش عنوان کرد که قیمت پایینی هم دارد.

 

نمایشگر و باتری

موتو G14 از صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS LCD با وضوح FHD+ بهره می‌برد که نقطه قوت آن است، اما خبری از نرخ نوسازی بالا نیست. این نمایشگر طراحی کم حاشیه هم دارد که در گوشی‌های اقتصادی کمتر دیده می‌‌شود.

در بخش باتری پک 5000 میلی آمپرساعتی با سرعت شارژ 15 واتی لحاظ شد که سرعت آن بدیهی بوده و عمرباتری معقولی فراهم می‌سازد.

 

 موتورولا Moto G14

 

سخت افزار و دوربین

این گوشی هوشمند به پردازنده Unisoc Tiger T616 مجهز شده که چیپی هشت هسته‌ای 12 نانومتری بوده و در کنار 4 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی قابل ارتقا قرار می‌گیرد. بنابراین برای کاربری روزانه نیاز را به خوبی برآورده می‌سازد.

محصول موتورولا دارای دو حسگر واید 50 مگاپیکسل و ماکرو 2 مگاپیکسل است. دوربین سلفی حسگری 8 مگاپیکسلی بوده و هر دو دوربین عقب و جلو توانایی ضبط ویدئو 1080 پیکسل را دارد.

 

نتیجه گیری 

موتورولا moto G14 یک اقتصادی تمام عیار از موتورولا است که طراحی جذاب و سخت افزاری ایده آل در آن به کار گرفته شده و ویژگی‌های مناسبی ارائه می‌دهد.

 

نکته: موتورولا یک شرکت بزرگ الکترونیکی و تولیدکننده تلفن همراه و ارتباطات سیار است. موتورولا یکی از پیشگامان حوزه تلفن همراه، شبکه ایجادکننده تلفن همراه GSM و طراح اولین تلفن ارتباط سلولی بود. موتورولا به‌طور خاص به خاطر توسعه و طراحی راه‌انداز اندروید، سیستم‌عاملی که اکنون یک استاندارد برای دستگاه‌های هوشمند شناخته می‌شود، شناخته می‌شود.

موتورولا بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌های تلفن همراه و تنوع وسیعی از فناوری‌های مرتبط است. به صورت کلی می‌توان گفت موتورولا یک شرکت بزرگ فناوری است که در زمینه توسعه و تولید سخت‌افزار، نرم‌افزار و فناوری‌های مربوط به صنعت مخابرات و ساخت تلفن همراه فعالیت می‌کند.

موتورولا یک شرکت مخابراتی است که در سال ۱۹۲۸ توسط پل گلت و جوزف انگلینگر در شیکاگو تاسیس شد. این شرکت در ساخت قطعات الکترونیکی از جمله تجهیزات بی‌سیم، تلفن های همراه و مودم ها فعالیت می کند. موتورولا با عرضه اولین تلفن همراه در سال ۱۹۸۳ به شهرت رسید و با طراحی گوشی موترورا ریزر در سال ۲۰۰۶ یکی از محبوب ترین گوشی‌های موبایل دنیا شد.

در سال ۲۰۱۱ قسمت تلفن همراه موتورلا به شرکت گوگل فروخته شد و گوگل موتورلا را تاسیس کرد. هم‌اکنون موتورلا تمرکزش را روی ساخت قطعات الکترونیکی برای صنایع مختلف نظیر الکترونیک خودرو، اینترنت اشیا و… گذاشته است.

به طور خلاصه موتورولا یک شرکت پیشگام در صنعت مخابرات و الکترونیک است که تاریخچه طولانی در تامین قطعات مورد نیاز صنایع الکترونیکی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید