معرفی هیولای الکتریکی فورد با 7 موتور

  • خودرو
  • جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۴۴
    کد خبر :735195

فورد برای نمایش توانایی‌ ماشین‌های الکتریکی، یک نمونه تقویت‌شده از اولین مدل الکتریکی خود، موستانگ ماخ-ئی ساخته که ۱۴۰۰ اسب بخار نیرو دارد.

“موستانگ ماخ‌-ئی ۱۴۰۰”، با همکاری کارخانه تقویت ماشین آر‌تی‌آر ساخته شده است.

از این خودروی آزمایشی تنها یک دستگاه ساخته شده و قرار است به زودی در یک مسابقه اتومبیلرانی رونمایی شود. این ماشین سه موتور الکتریکی در جلو و چهار موتور برای چرخ‌های عقب دارد.

مارک راشبورک، مسئول پروژه و مدیر بخش مسابقات فورد می‌گوید که چالش اصلی برای مهندسان کارخانه “کنترل کردن نیروی بسیار زیاد این هفت موتور بوده است.” با تغییرات آیرودینامیکی که در ماشین داده شده، باد با فشار زیادی خودرو را به زمین می‌چسباند و باعث می‌شود راننده بتواند با سرعتی بالا از پیچ‌ها عبور کند.

این نیرو در سرعت ۲۸۵ کیلومتر در ساعت به بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم می‌رسد. اولین مدل الکتریکی فورد سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. کارخانه آمریکایی برای جلب نظر مشتریان و در ترفندی برای بازاریابی بهتر، این ماشین را با نام مدل اسپرت مشهورش، موستانگ می‌فروشد. فورد می‌گوید که علاوه بر تغییر نگاه مردم به ماشین‌های الکتریکی، می‌خواهد با ساخت ماخ‌-ئی ۱۴۰۰ درباره ماشین‌های الکتریکی اسپرت هم بیشتر تحقیق کند.

منبع:ایران جیب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید